ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ НЕПЕРЕРВНОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • О. М. Сагач Кандидат історичних наук, доцент кафедри педагогіки та психології Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-4504-3405

Ключові слова:

професійне зростання, професійний розвиток, мотивація, готовність, неперервна професійна освіта

Анотація

У поданому матеріалі визначені та розглянуті основоположні чинники неперервного професійного зростання майбутніх вчителів фізичної культури у процесі навчання у закладі вищої освіти.

Мета статті полягає у дослідженні теоретичних засад неперервного професійного зростання майбутніх вчителів фізичної культури.

Завданнями є: розгляд понять неперервна освіта, розвиток, мотивація; з’ясування ролі мотивації у процесі розвитку професіоналізму.

Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.

Наукова новизна полягає у дослідженні залежності успішності професійної реалізації майбутнього педагога від його неперервного професійного зростання; значення мотивації щодо перетворень особистості студента з урахуванням потреб педагогічної діяльності та орієнтації на вдосконалення та професійний розвиток.

Основоположну роль у становленні висококваліфікованого фахівця відіграє неперервна освіта, адже її зміст полягає у необхідності постійного оновлення, вдосконалення та розвитку особистості впродовж усього життя. Неперервність професійної підготовки як один із принципів педагогічної освіти поєднується з принципом наступності та стає необхідною умовою ефективної професійної діяльності сучасного вчителя.

Висновки. Успішність професійної реалізації майбутнього вчителя фізичної культури залежить від упевненості у тому, що розвиток його професійної майстерності залежний від професійного зростання. У період оволодіння професією стійкі професійні мотиви щодо навчання пов’язані з інтересом до його майбутньої професії, оскільки на цьому етапі мотивація є тією передумовою, що необхідна для розвитку професіоналізму. Саме мотивація визначає напрямок майбутніх перетворень щодо особистості студента з урахуванням потреб педагогічної діяльності та орієнтацією на вдосконалення та професійний розвиток.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ