КОРЕКЦІЯ ФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТОК У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗАСОБАМИ ВОЛЕЙБОЛУ

Автор(и)

  • Н. О. Хлус Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач кафедри теорії і методики дошкільної освіти, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка (Глухів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-9860-1047
  • Д. І. Цись Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка (Глухів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-1137-7060
  • Н. О. Цись Асистент кафедри теорії і методики дошкільної освіти, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка (Глухів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-5069-3659

Ключові слова:

студентки, фізична підготовленість, морфофункціональна діагностика, спеціально-підготовчі вправи, компоненти навантаження

Анотація

Мета дослідження – розробити програму корекції фізичного стану студенток у процесі фізичного виховання в закладі вищої освіти з використанням засобів волейболу й експериментально обґрунтувати її ефективність.

Методологія. У дослідженні взяли участь 35 студенток 1-2 курсів Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, яких було поділено на дві групи – контрольну (n=17) й основну (n=18). Педагогічний експеримент проводився з вересня по грудень 2019 р. і передбачав впровадження на заняттях з фізичного виховання студенток основної групи розробленої програми корекції фізичного стану. Педагогічне тестування проводилося з метою визначення показників фізичної підготовленості студенток (метання малого м’яча, біг 100 м, стрибок у довжину з місця). Мофрофункціональна діагностика передбачала визначення відсоткового вмісту жирового та м’язового компонентів в організмі, стан дихальної системи з використанням проб Штанге та Генчі.

Наукова новизна. Запропоновано й експериментально перевірено ефективність корекції фізичного стану студенток засобами волейболу в процесі фізичного виховання. Представлено показники компонентного складу маси тіла студенток (відсотковий вміст жирового та м’язового компонентів в організмі), які можуть слугувати орієнтирами для майбутніх досліджень.

Висновки. Розроблено програму корекції фізичного стану студенток основної групи, на впровадження якої відводилося 20 % від обсягу годин навчальної дисципліни. Програма характеризувалася використанням спеціально-підготовчих вправ, оптимальних компонентів навантаження, цікавим інвентарем, застосуванням інтерактивних методів. Впродовж педагогічного експерименту в студенток основної групи більшість показників фізичного стану покращилася в межах від 2,0 до 7,5 % (р<0,05), що свідчить про ефективність запропонованої програми.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ