ПЕРЕДУМОВИ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ТЕХНІКИ СПОРТИВНИХ ІГОР

Автор(и)

  • Р. І. Бойчук Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичного виховання і спорту, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, (Івано-Франківськ, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7377-6211
  • М. Ю. Короп М. Ю. Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичної культури, Київський національний торговельно-економічний університет (Київ, Україна) https://orcid.org/0000-0002-3043-7233
  • О. В. Вінтоняк Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри фізичного виховання і спорту, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, (Івано-Франківськ, Україна) https://orcid.org/0000-0003-4940-1238
  • А. Б. Грабчук Старший викладач кафедри фізичного виховання і спорту, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, (Івано-Франківськ, Україна) https://orcid.org/0000-0003-1519-8825

Ключові слова:

навчання, рух, дія, ігри, здібності, досвід

Анотація

Мета роботи – визначити основні передумови успішного навчання школярів техніки спортивних ігор.

Методологія – аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, програмно-нормативних документів.

Наукова новизна – полягає в обґрунтуванні основних передумов успішного навчання технічних прийомів спортивних ігор. Доведено, що успішним засвоєння рухової дії буде за наявності необхідного рівня розвитку рухових здібностей. Особливо тих якостей, які беруть безпосередню участь у виконанні технічного прийому, що вивчається. Встановлено важливість попереднього рухового досвіду для швидкого та стійкого формування рухових навичок. Виявлено тісний взаємозв’язок між процесом засвоєння рухових дій та мисленнєвою діяльністю тих, хто займається. Доведено, що ефективність процесу навчання багато в чому визначається емоційними зв’язками, які складаються між учителем і учнем.

Висновки. Проведене дослідження підтверджує, що навчання рухових дій супроводжується не тільки змінами в моторній сфері учня, але й з залученням в роботу мисленнєвомовних функцій, пам’яті, морально-вольових якостей, емоцій тощо. Процес навчання рухових дій школярів слід проводити в тісному взаємозв’язку з розвитком рухових і психомоторних здібностей, оскільки успішному навчанню часто перешкоджає їхній низький рівень. Чим багатший руховий досвід, тим більша вірогідність наявності в ньому уявлень, необхідних для засвоєння нової рухової дії, тим швидше може сформуватись орієнтовна основа нової дії і відповідна рухова навичка. Позитивні емоційні взаємини між учителем і учнем – основа швидкого й стійкого оволодіння руховою дією.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ Й УДОСКОНАЛЕННЯ СПОРТИВНО-ТЕХНІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ