МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА НАУКОВОГО ОБҐРУНТУВАННЯ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ЗВО ПЛАВАННЮ

Автор(и)

  • І. Г. Глухов Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання Херсонський державний університет (Херсон, Україна) https://orcid.org/0000-0003-4226-5253
  • К. В. Дробот Магістр, викладач кафедри біологічних основ фізичного виховання і спорту, Херсонський державний університет (Херсон, Україна) https://orcid.org/0000-0002-1421-2464
  • К. В. Абрамов Доцент, доцент кафедри олімпійського та професійного спорту, Чорноморський Національний університет імені Петра Могили (Миколаїв, Україна) https://orcid.org/0000-0002-1077-0434
  • М. П. Пітин Доктор наук з фізичного виховання та спорту, професор, професор кафедри теорії спорту та фізичної культури, Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського (Львів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-3537-4745

Ключові слова:

методи, система, навчання, плавання, студенти

Анотація

Якість результатів наукового дослідження залежить від коректного застосування та поєднання комплексу методів наукового пізнання, оптимальної методологічної бази, взятої за основу для пошуку, обробки та узагальнення наукової інформації на різних рівнях та етапах дослідження. Мета: охарактеризувати методологічну основу наукового обґрунтування системи навчання студентів закладів вищої освіти плаванню.

Методологія. На цьому етапі дослідження використані методи опрацювання наукової інформації: теоретичний аналіз й узагальнення даних наукових і методичних джерел та інформації з ресурсів інформаційної мережі Інтернет; системного аналізу; історичний і логічний; аналізу та синтезу, моделювання.

Наукова новизна. Доповнено наукові знання про методологічне обґрунтування системи навчання плаванню студентів ЗВО за допомогою добору методів дослідження та їх конкретизації для перевірки ефективності системи навчання плаванню.

Висновки. Нагальною науковою та прикладною проблемою сучасного фізичного виховання у закладах вищої освіти є обґрунтування системного підходу до навчання студентів плаванню. Для подальших досліджень основна перевага методів міститься для методів теоретичного рівня у визначенні проблемного поля дослідження, з’ясуванні наявного науково-методичного підґрунтя варіативності засобів плавання тощо; аналізування документальних матеріалів – вивчення структури та змістового наповнення основних програмно-нормативних документів щодо навчання плаванню; опитування (анкетування) – визначення мотивації студентів; експертного оцінювання – визначення рівня плавальної підготовленості студентів; педагогічного спостереження – з’ясування основних організаційних та методичних особливостей проведення занять; педагогічного тестування – встановлення базових показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціонального стану студентів; педагогічного експерименту – перевірка ефективності програм навчання плаванню студентів в природних умовах організації процесу з фізичного виховання; методів математичної статистики – аналіз сукупностей даних.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ Й УДОСКОНАЛЕННЯ СПОРТИВНО-ТЕХНІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ