ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ТА КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232411Ключові слова:
інформатизація, комп’ютеризація, освітній процес, педагог професійного навчання, заклад професійно-технічної освітиАнотація
У статті розглядається процес комп’ютеризації професійно-технічної освіти як базисної, обов’язкової складової процесу інформатизації освіти і суспільства в цілому. Розкрито значущість підготовки майбутніх педагогів професійного навчання щодо ефективного впровадження і застосування інформаційних технологій в освітньому процесі
закладів професійно-технічної освіти. Зазначено, що стрімкий розвиток нових інформаційних систем за останні роки та впровадження комп’ютерних технологій в систему професійно-технічної освіти є логічним та необхідним кроком у розвитку сучасного інформаційного суспільства, але він має бути якісно обґрунтованим, не завжди замінюючим, а доповнюючим чинником у системі сучасної освіти.
Метою статті є теоретико-методологічне обґрунтування важливості інформатизації та комп’ютеризації освітнього процесу в ЗПТО, а разом з тим якісної фахової підготовки педагога професійного навчання для подальшого застосування інформаційних технологій в майбутній педагогічній діяльності.
Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових методів, а саме: аналітичного, індуктивного, дедуктивного та зіставного з метою визначення розробленості обраної проблематики та перспектив її дослідження.
Наукова новизна полягає в тому, що авторами виділено основні напрями інформатизації професійно-технічної освіти, засоби інформатизації освітнього процесу в ЗПТО та показано їх навчальні можливості.
Висновки. Визначено, що одним із провідних напрямів розвитку сучасної системи освіти в Україні є поступова комп’ютеризація усіх її ланок (зокрема професійно-технічної освіти) з метою підготовки комп’ютерно-грамотної генерації фахівців з усіх галузей народного господарства. Тому важливим завданням в умовах інформатизації та комп’ютеризації професійно-технічної освіти на сьогодні є навчити учнів користуватися інформаційними технологіями. Від успішного його вирішення визначальною мірою залежатиме розвиток нашої країни та її місце у світовій спільноті загалом.