ВИКОРИСТАННЯ У ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ ОСВІТНЬОЇ ПЛАТФОРМИ MOODLE
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232413Ключові слова:
Україна, дистанційне навчання, освітня платформа Moodle, Університет Григорія Сковороди в ПереяславіАнотація
Мета роботи полягає у проведенні системного аналізу використання у дистанційному навчанні освітньої платформи Moodle, яка дозволяє комплексно задіювати в освітньому процесі сучасні інноваційні форми здобуття знань.
Методологія дослідження базується на загальнонаукових принципах історизму, системності, комплексності, всебічності, багатофакторності, об’єктивності, науковості, діалектичному аналізу та принципах критичного та структурно-системного підходу до джерельної бази. Методи дослідження добиралися відповідно до поставленої мети. Використання історико-системного методу дозволило дослідити основні та узагальнити отримані аналітичні результати. Міждисциплінарний характер дослідження допоміг комплексно застосувати різноманітні методологічні підходи, якими системно оперують гуманітарні та соціальні науки: історичний, комплексний, цивілізаційний, регіональний, інтегральний, модернізаційний, ціннісний, біографічний.
Наукова новизна дослідження полягає передусім у розробці актуальної проблеми, безпосередньо пов’язаною з можливістю використання здобувачами вищої освіти дистанційних форм навчання для отримання якісної освіти під час російсько-української війни, а також у тому, що незважаючи на певну кількість наукових праць, ця важлива проблематика залишається ще недостатньо вивченою й тому потребує подальших фахових досліджень.
Висновки. Охарактеризовано історіографію вивчення проблеми й джерельну базу. Висвітлено онтологічну сутність основних термінів дослідження. Виявлено, що навчальна онлайн-платформа Moodle завдяки своїй інноваційності, відкритості та безкоштовності дає змогу закладам вищої освіти України використовувати сучасні технології в освітньому процесі при дистанційній формі навчання. Проаналізовано історію створення та головні етапи, які пройшла у своєму становленні й розвитку ця інноваційна онлайн-платформа. Доведено, що російсько-українська війна внесла суттєві корективи у вищу освіту України, тому вона у свою чергу змушена була адаптуватися до жорстоких реалій воєнного часу й по можливості використовувати переваги дистанційної форми навчання для надання освітніх послуг громадянам України, у тому числі й задіювати для цих потреб навчальну онлайн-платформу Moodle.