НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВСТВУ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.232414Ключові слова:
дистанційна освіта, товарознавство харчових продуктів, навчання студентівАнотація
Стаття присвячена актуальним проблемам запровадження дистанційної форми навчання у закладах вищої освіти. На основі аналізу історичних аспектів розвитку дистанційних форм навчання у вищих закладах освіти України та світу встановлено, що дистанційне навчання як форма освіти є закономірним явищем розвитку освітньої системи, що засвідчує її прогресивний розвиток. Виокремлено переваги дистанційної форми освіти перед традиційною.
На прикладі навчання студентів товарознавству харчових продуктів продемонстровано використання інформаційно-комунікаційних технологій та електронних засобі навчання у навчальному процесі вищого навчального закладу.
Мета статті полягає у висвітленні актуальності проблеми запровадження дистанційної освіти та шляхів її реалізації у навчальному процесі ЗВО на прикладі навчання студентів товарознавству харчових продуктів.
Методологією дослідження слугували ідеї дистанційної освіти, ідеї системного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного та технологічного підходів в освіті.
Методи дослідження: теоретичні (аналіз та узагальнення науково-педагогічної та навчально-методичної літератури і педагогічного досвіту дистанційної освіти, аналіз державних нормативно-правових актів з питань дистанційної освіти);емпіричні (спостереження за навчальною діяльністю студентів, бесіди зі студентами, аналіз результатів навчальної діяльності студентів).
Наукова новизна. На основі теоретичного аналізу історичного досвіду розвитку дистанційної освіти та сучасного стану розвитку комунікаційно-інформаційних технологій доведено актуальність та переваги впровадження дистанційної освіти у навчальний процес закладів вищої освіти. Розроблено методичні рекомендації щодо використання дистанційних форм навчання на прикладі навчання товарознавству харчових продуктів.
Висновки Дистанційна форма освіти – це не лише виклики обставин, це виклики сучасного стану розвитку технологій і в тому числі інформаційно-комунікаційних. Розробка навчально-методичного супроводу дистанційного навчання здатна мінімізувати існуючі недоліки та підвищити ефективність дистанційної форми освіти.