МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ЗА РІЗНИМИ ВИДАМИ СПОРТУ З ЦИКЛІЧНИМ ХАРАКТЕРОМ РУХІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • Василь Пеньковець Доцент кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2798-2302
  • Наталія Давидова Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4537-2428
  • Володимир Рябов Викладач кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-6979-7714

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.232432

Ключові слова:

адаптація, модель, управління, функціональні можливості, координаційна структура руху

Анотація

Актуальність статті зумовлена підвищенням рівня спортивних результатів в лижних гонках і біатлоні, удосконаленням елементів техніки в пересуванні на лижах та стрільбі. Актуалізуються проблеми оптимізації тренувального процесу лижників-гонщиків та біатлоністів, питання пошуку шляхів моделювання термінових та кумулятивних
ефектів і визначення їх функціонального стану готовності під час тренувальних занять.

Мета роботи обґрунтувати методику застосування моделі тренувальних уроків замість випадкових сполучень, що підвищить імовірність досягнення ефекту, а отже, і надійність в управлінні тренувальним процесом.

Наукова новизна. Удосконалено методику застосування моделі тренувальних уроків замість випадкових сполучень, що в свою чергу підвищило спортивний результат, а також надійність в управлінні тренувальним процесом.

Висновки: Досвід впровадження в практику управлінського підходу з застосуванням моделей тренувальних впливів із заздалегідь відомою дією дає підстави для узагальнення технології моделювання як термінових, так і кумулятивних ефектів інтегральної підготовленості лижників-гонщиків та біатлоністів. Застосування моделей тренувальних уроків замість випадкових сполучень на уроці підвищить імовірність досягнення ефекту, а це у свою чергу забезпечить надійність в управлінні тренувальним процесом, забезпечить пошук раціональних шляхів управління адаптивним функціонуванням спортсменів, особливо на дозмагальному етапі спортивного тренування. Застосування моделей тренувальних уроків, направленої і заздалегідь відомої дії на організм спортсмена дозволить підвищити точність управляючих дій. Створення таких моделей дасть можливість ретельно вивчити механізм перебудови біодинамічної
структури рухової дії, зміст мисленнєвих операцій при виконанні конкретного рухового акту та змін, які проходять у функціональних станах окремих систем організму спортсмена.

Downloads

Опубліковано

19.03.2024

Номер

Розділ

МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ