ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС-МЕТОДУ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СЛУЖБИ ПРОБАЦІЇ

Автор(и)

Ключові слова:

кейс, кейс-метод, ситуаційні методики навчання, професійна підготовка, критерії оцінки якості кейсів

Анотація

Мета роботи. У статті обґрунтовано особливості та можливості застосування у закладі вищої освіти із специфічними умовами навчання на семінарських та практичних заняттях ситуаційних методик у формі кейс-методу.

Методологія. Застосовано індуктивний та дедуктивний методи в ході узагальнення й аналізу літературних джерел за тематикою статті.

Наукова новизна. Автори статті виділяють компетентності, що можливо сформувати за допомогою ситуаційного методу навчання курсантів, зокрема, визначено та охарактеризовано типи кейсів, що можуть використовуватись під час занять з дисциплін психолого-педагогічного напряму.

Висновки. Кейс-метод – техніка навчання, що використовує опис реальних економічних, соціальних або бізнес-ситуацій.
Наявність у структурі кейс-методу суперечок, дискусій, аргументації тренує учасників обговорення, вчить дотриманню норм і правил спілкування.

В аудиторії відбувається процес самостійного, усвідомленого оволодіння та опанування курсантами знань, умінь, навичок, необхідних для їхньої професійної діяльності. Завдяки процесу діалогу, який встановлюється між педагогом і курсантами, у останніх розвиваються комунікативні та творчі здібності, уміння працювати в групі, колективно вирішувати проблеми, розвивається та удосконалюється ділова мова майбутніх працівників служби пробації.

Крім того, у статті здійснено історико-педагогічний аналіз етапів запровадження кейс-методу у світовій практиці; проведено аналіз результатів вітчизняних та зарубіжних досліджень і публікацій, присвячених методиці застосування кейс-методу як багатокомпо-нентного та широкоаспектного прийому формування ключових та професійних компетентностей здобувачів вищої освіти, необхідних для подальшої професійної діяльності.

 Встановлено та проаналізовано вимоги щодо складання навчальних кейсів. Розглянуто позитивні й негативні моменти в процесі застосування кейс-методу під час вивчення психолого-педагогічних дисциплін на заняттях із курсантами Академії.

На завершення проведеного дослідження, розглянуто етапи та послідовність реалізації деяких завдань та елементів кейс-методу в процесі навчання.

Біографії авторів

В. В. Дрижак, Академія Державної пенітенціарної служби

Кандидат педагогічних наук, доцент,
професор кафедри педагогіки та гуманітарних дисциплін
Академії Державної пенітенціарної служби
(Чернігів, Україна)

С. М. Єрмак, Академія Державної пенітенціарної служби

ResearcherID C-2632-2019
Кандидат педагогічних наук, доцент,
учений секретар
Академії Державної пенітенціарної служби
(Чернігів, Україна)

Посилання

Dryzhak, V. V. (2018). Keis-metod yak faktor pidvyshchennia efektyvnosti pidhotovky fakhivtsiv dlia orhaniv ta ustanov Derzhavnoi kryminalno-vykonavchoi sluzhby Ukrainy [The case-method as a factor of increasing the efficiency of training of specialists for the bodies and institutions of the State Criminal and Executive Service of Ukraine]. Naukovyi visnyk Sivershchyny. Seriia: Osvita. Sotsialni ta povedinkovi nauky: naukovyi zhurnal Akademiia Derzhavnoi penitentsiarnoi sluzhby – Scientific Herald of the Sivershchyna Series: Education. Social and Behaviuoral Sciences: scientific journal / Academy of the State Penitentiary Service. Chernihiv, Ukraine: SPS Academy, 1 (1), 58–69.

Keis-metod. Mater. iz Vikipedii – vilnoi entsyklopedii [Case-method. Materia from Wikipedia, the free encyclopedia] (2020). Retrieved from: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B5%D0%B9%D1%81-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.

Lebed, O. O., Myslinchuk, V. O., & Levchun, I. M. (2015). Zastosuvannia keis-metodu v naukovo-doslidnii roboti studentiv. [Case-method applying in students’ scientific and research work]. Naukovi zapysky – Scientific notes. Kyiv, Ukraine, Issue 7 (2), 59–65.

Yahodnikova, V. V. (2008). Keis-metod (Case study) yak forma interaktyvnoho navchannia maibutnikh fakhivtsiv. [Case study as a form of future specialists’ interactive training]. Retrieved from: www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogy/25496.doc.ht.

Downloads

Опубліковано

11.03.2024