НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ УСВІДОМЛЕНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Ключові слова:
фізична культура, студентська молодь, мотивація, рухова діяльністьАнотація
У статті обґрунтовано науково-педагогічні основи формування усвідомленої мотивації. Визначена суспільна значимість занять фізичної культури та визначені шляхи формування особистої фізичної культури студентської молоді.
Мета роботи виявлення значення процесу формування фізичної культури особистості, як чинника залучення студентської молоді до систематичних занять спортом. Дослідити мотиваційні чинники формування відношення студента до занять фізичної культури. Дослідити фактори, що впливають на розвиток особистості.
Методологія. У роботі використано комплекс взаємодоповнюючих методів у відповідності до поставленого завдання. Методика формування фізичної культури основана на психо-фізіологіних особливостях розвитку студентської молоді. Формування знань про вплив фізичної культури на стан здоров’я людини починається з усвідомленості про питому вагу рухової діяльності на безпечний рівень здоров’я людини. Спосіб пізнання фізичної культури спрямований на спонукання студентів до рухливої діяльності, організації вільного часу на фізичне вдосконалення, прояву вольових зусиль на подолання фізичного навантаження. Визначення обсягу рухової активності студента у межах рухового режиму. Організація самостійної рухової діяльності відповідно до фізичного розвитку та індивідуальних, функціональних можливостях студента.
Наукова новизна. Доповнено наукову інформацію щодо формування у студентів усвідомленої мотивації до занять фізичної культури шляхом виявлення та застосування у навчально-педогогічному процесі дієвих чинників особистості студента. Науко-педагогічні основи направлені на мобілізацію резервів залучення студентської молоді до занять фізичною культурою. Формуючі аспекти відношення до фізичної культури ґрунтуються на індивідуальних особливостях розвитку студента.
Посилання
Bilogur, V. Є. (2001). Harakterıstıka fіzıchnogo rozvıtký ta zdorov'ıa stýdentіv za danımı bіologіchnogo vіký. [Characteristics of students' physical development and health according to biological age]. Kharkov, Ukraine. Pedagogіka, psıhologіıa ta medıko-bіologіchnі problemı fіzıchnogo vıhovannıa і sportý – Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. 26, 17-21.
Bazılchýk, V., & Jdanova, О. (2002). Problema zdorov'ıa і formývannıa motıvatsії stýdentіv do navchalnıh zanıat [The problem of health and the formation of motivation in students to study]. Hmelnıtskıı, Ukraine. Vіsnık Tehnologіchnogo ýnіversıtetý Podіllıa – Bulletin of the Technological University of Podillya. Khmelnitsky. 5, 59-60.
Volkova, N. P. (2007). Pedagogika. [Pedagogy] Kyiv, Ukraine: Akademіchne vıdavnıtstvo.
Ermakov, S. S., Ivaenko, S. N., & Guzov, V. V. (2012). Osobennostı motıvatsıı stýdentov k prımenenııý ındıvıdýalnyh programm fızıcheskoı samopodgotovkı. [Features of students' motivation to use individual programs of physical self-training]. Kharkov, Ukraine. Fızıcheskoe vospıtanıe stýdentov –Physical education of students. 4, 59-61.
Gómez-López, M., Baena-Extremeral, A., Granero-Gallegos, A., Castañón-Rubio, I., & Abraldes, J. A. Selfdetermined, goal orientations and motivational climate in physical education. Coll Antropol. 2015, 39(1):33-41.
Wallhead, T. L., Garn, A. C., Vidoni, C. Effect of a sport education program on motivation for physical education and leisure-time physical activity. Res Q Exerc Sport. 2014, 85(4):478-87
Zantvoort, J. V. The Learning Educational Organization and Lifelong Learning. Fontys University of Professional Education, The Netherlands. 2000. P. 164-177.