ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДИЗАЙН-ОСВІТИ У КРАЇНАХ СНД
Ключові слова:
дизайн-освіта, спеціальність, заклад вищої освітиАнотація
Метою наукової статті виступає дослідження ключових особливостей організації системи дизайн-освіти у країнах Співдружності Незалежних Держав. Методологія дослідження у повному обсязі адаптована до особливостей організації системи дизайносвіти у країнах Співдружності Незалежних Держав. В рамках розкриття тематики наукової статті використано методи загального аналізу для вивчення і аналізу особливостей становлення та розвитку дизайн освіти у країнах Співдружності Незалежних Держав. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що: 1) уточнено зміст поняття «дизайн»; 2) з’ясовано особливості становлення та розвитку дизайносвіти у Азербайджані, Вірменії, Казахстані, Киргизстані, Молдові, Таджикистані, Узбекистані, Росії та Білорусі; 3) встановлено, що інноваційний розвиток дизайн-освіти дозволить комплексно здійснювати підготовку фахівців у сфері дизайну, яка відповідатиме міжнародним стандартам та вимогам; 4) визначено, що провідними напрямками підготовки у закладах вищої освіти Росії за спеціальністю «Дизайн» виступають графічний дизайн, дизайн середовища, дизайн костюму, дизайн інтер’єру, промисловий дизайн та дизайн архітектурного середовища; 5) виявлено, що на сьогодні організація системи архітектурно-дизайнерської освіти в Росії має базуватися на досягненнях прикладних та фундаментальних наук, а також на засадах розвитку інноваційних технологій; 6) встановлено, що на сьогодні наукова школа дизайну Білорусі активно розвивається, оскільки вже відбувся перехід від етапу формування до етапу активного розвитку. Висновки: за результатами опрацювання низки наукових праць з’ясовано, що забезпечення якості та належного рівня організації і викладання дизайн-освіти у закладах вищої освіти виступає запорукою формування високого рівня професіоналізму дизайнерів до виконання поставлених дизайнерських завдань. У ході проведеного дослідження встановлено, що фахова підготовка майбутніх дизайнерів у країнах Співдружності Незалежних Держав, яку здійснюють провідні вищі навчальні заклади цих країн, має відповідати міжнародним стандартам і вимогам.