МЕДІА ОСВІЧЕНІСТЬ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ НАСЕЛЕННЯ США ТА КАНАДИ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
Ключові слова:
медіаосвіта, цифрові та медіа компетентності, неформальна та інформальна освіта, інформаційне суспільство, різні категорії населенняАнотація
В статі автор аналізує медіаосвітні програми, які здатні забезпечити усіх членів суспільства можливістю набути та розвивати цифрову і медіаосвітню компетентності, без яких життя громадянина і фахівця неможливе в сьогоднішніх умовах. Метою роботи був аналіз медіаосвітніх можливостей, що їх має середньостатистичний громадянин США та Канади з залученням неформальної та інформальної освіти, характеристика шляхів набуття, цільових груп медіаосвіти, партнерських зв’язків між різними учасниками неформальної освіти та очікуваних результатів від набуття медіаосвітних компетентностей громадянами США та Канади. Методологія проведеного дослідження передбачала використання загальнонаукових методів: аналізу, синтезу, порівняння та методів описання.
Наукова новизна даного дослідження полягає у виявленні цільових категорій населення (представників національних меншин, учні та студенти з особливими потребами з метою презентації власних медіатекстів як «голосу» громади, молоді люди, які побували за гратами для формування активної громадської позиції, новоприбулі іммігранти для полегшення їхнього працевлаштування, громадяни похилого віку для самореалізації як медіаспоживача і громадянина) та очікуваних результатів від медіаосвіти. Автором висвітлені основні напрями розподілу програм за певними категоріями слухачів (шкільні програми, програми університету, програми бібліотек та Iнтернет-центрів). Визначені можливі шляхи набуття медіакомпетентностей (навчання вдома, в бібліотеках, за допомогою спеціальних платформ і програм) та їх переваги у розвитку цифрової та медіакомпетентностей. Зроблений висновок щодо переважання можливостей неформальної / інформальної освіти щодо розвитку цифрової та медіакомпетентностей.