КІНЕЗІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО УДОСКОНАЛЕННЯ МЕТОДИКИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ХУДОЖНІЙ ГІМНАСТИЦІ

Автор(и)

  • Ольга Багінська Доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2856-8701
  • Ірина Руда Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри гімнастики Львівський державний університет фізичної культури ім. І. Боберського https://orcid.org/0000-0002-1876-8523
  • Вікторія Багінська Викладач кафедри фізичного виховання та хореографії, «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242502

Ключові слова:

гімнастика художня, технічна підготовка, методика, кінезіологічний підхід

Анотація

У  статті  розглядаються  питання впровадження кінезіологічного підходу в процес технічної підготовки в гімнастиці художній, що дозволяє забезпечити високі темпи оволодіння руховими навичками та збереження здоров’я спортсменок.

Мета. Обґрунтувати  можливість удосконалення методики технічної підготовки в художній гімнастиці на основі впровадження кінезіологічного підходу.

Методологія. Методологічною основою є окремі ідеї теорії адаптації, системного підходу, дидактичної біомеханіки та теорії управління. Для досягнення мети застосовувалися методи  аналізу та узагальнення інформації науково-методичних джерел, педагогічне спостереження, метод експертних оцінок та педагогічний експеримент.

Наукова новизна. Узагальнено досвід організації процесу технічної підготовки в художній гімнастиці, обґрунтовано можливість удосконалення методики технічної підготовки в художній гімнастиці на основі впровадження кінезіологічного підходу.

Висновки. Виявлено доцільність удосконалення методики технічної підготовки спортсменок через структуризацію технічних вправ які включаються в змагальні програми в процесі технічної підготовки в гімнастиці художній. Визначено можливість застосування в цьому аспекті кінезіологічного підходу. Ефект від впровадження полягає у підвищенні темпів оволодіння руховими діями гімнастками, зниження кількості помилок при виконанні технічних дій та можливість побудови логістичної системи технічної підготовки яка має здоровязбережувальну спрямованість.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ