ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ЯК ОБ’ЄКТ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Юлія Носко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1077-8206
  • Дмитро Дорошенко Аспірант, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3094-1798
  • Микола Дейкун Кандидат медичних наук, професор, професор кафедри біології, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0008-1359-537X
  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Дійсний член (академік) НАПН України https://orcid.org/0000-0001-9903-9164

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242524

Ключові слова:

здоровʼязбережувальне освітнє середовище, фізична культура, початкова школа, професійна діяльність вчителя, креативно - оздоровча педагогіка

Анотація

Питання професійної діяльності вчителя як об’єкт формування здоровʼязбережу­вального освітнього середовища на уроках фізичної культури у початковій школі є дуже актуальним, оскільки об'єднує два важливі аспекти: роль вчителя в освіті молодого покоління та підтримка здоров’я школярів через рухову активність.

Мета дослідження – проаналізувати педагогічні аспекти професійної діяльності вчителя як об’єкта формування здоровʼязбережувального освітнього середовища на уроках фізичної культури у початковій школі.

Методологія дослідження. У процесі дослідження застосовано теоретичні методи аналізу, синтезу, узагальнення та систематизація даних науково-методичних джерел. У методологічних засадах креативно-оздоровчої педагогіки з фізичної культури виходимо з педагогічних досліджень та власних переконань, що узгоджуються з принципами гуманізації й гуманітаризації навчання, демократизації й доступності навчання, диференціації й природовідповідності, індивідуалізації й домінування ідеї розвитку креативності дитини.

Наукова новизна дослідження полягає в аналізі та узагальненні педагогічних аспектів професійної діяльності вчителя як об’єкта формування здоровʼязбережувального освітнього середовища на уроках фізичної культури у початковій школі на засадах креативно-оздоровчої педагогіки. 

Висновки. Професійна діяльність вчителя як об’єкт формування здоровʼязбережу­вального освітнього середовища на уроках фізичної культури у початковій школі має велике значення для забезпечення всебічного розвитку учасників освітнього процесу, формування стійких звичок здорового способу життя, а також може допомогти зберегти фізичне та психологічне здоров’я, набути важливі навички для виживання та побудувати спільноту для підтримки один одного у важкий час.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ