ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАСОБІВ З МОЛОДШИМИ ПІДЛІТКАМИ В УМОВАХ СІЛЬСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Наталія Базилевич Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спортивних дисциплін і туризму Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-2470-5107
  • Сергій Закопайло Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спортивних дисциплін і туризму Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-8274-4702
  • Віталій Поліщук Кандидат наук з фізичної культури і спорту, доцент, доцент кафедри спортивних дисциплін і туризму? Університет Григорія Сковороди в Переяславі, https://orcid.org/0000-0002-3526-5098

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242528

Ключові слова:

фізичне виховання, молодші підлітки, сільська школа

Анотація

У статті наведені результати власних експериментальних досліджень з визначення ефективності застосування фізкультурно-оздоровчих засобів у фізичному вихованні молодших підлітків, що проживають у сільській місцевості. Актуальність теми дослідження полягає у нагальній проблемі збереження та зміцнення здоров’я молодших підлітків, оскільки результати наукових досліджень засвідчують стійку негативну динаміку стану здоров’я школярів. Розглядаючи проблему розвитку фізичного виховання і спорту в сільській місцевості, науковці засвідчують про необхідність створення умов для занять фізичним вихованням і спортивною діяльністю сільського населення.

Мета дослідження – експериментально перевірити ефективність застосування фізкультурно-оздоровчих засобів в закладі загальної середньої освіти сільської місцевості.

Методологія. Для реалізації основних завдань дослідження окрім теоретичних методів було використано: педагогічні – спостереження, тестування, педагогічні експерименти; фізіологічні  та методи математичної статистики.

Наукова новизна дослідження полягає в удосконаленні змісту фізкультурно-оздоровчої роботи з підлітками сільської школи шляхом упровадження інноваційних авторських технологій і методик.

Висновки. Удосконалення змісту фізичного виховання відбувалось завдяки інноваційним авторським методикам, а саме: інтегровані уроки в русі; особистісно зорієнтований підхід у фізичному вихованні; здоров'яформувальна технологія спортивно-орієнтованого фізичного виховання, програма спортивно-ігрової підготовки учнів основної школи; туристсько-краєзнавча діяльність із застосування елементів дитячого туризму. Запроваджена методика використання фізкультурно-оздоровчих засобів у фізичному вихованні учнів 5-6 класів малокомплектної сільської школи дала позитивні результати та є ефективною.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ