ЗМІСТ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Анжеліка Семененко Кандидат філософських наук, старший викладач кафедри культури та соціально-гуманітарних дисциплін Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури https://orcid.org/0000-0002-3989-2152
  • Наталія Макогончук Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та соціально-економічних дисциплін Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-7378-8917
  • Олена Єфремова Кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри права, філософії та політології, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2085-9088

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242536

Ключові слова:

громадянська освіта, громадянська свідомість, громадянське суспільство, громадянська позиція, політична культура, здобувачі вищої освіти, вища школа

Анотація

Проблема. Громадянська освіта в закладах вищої освіти України є напрямом державної освітньої політики. В процесі громадянської освіти виховуються активні громадяни держави. Результатом громадянської освіти має бути реалізація здобувачами вищої освіти різних спеціальностей як бакалаврату, так й магістратури власної громадянської позиції через особисту участь у суспільній діяльності.

Мета пропонованої розвідки є характеристика змісту громадянської освіти в закладах вищої освіти України.

Методологія дослідження: базується на загальних принципах філософії, базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології і відображає мету громадянської освіти в закладах вищої освіти – сформувати особистість, якій властиві демократична громадянська культура, громадянська відповідальність, готовність до компетентної участі у житті суспільства.

Об’єкт дослідження: освітній процес в закладах вищої освіти України.

Наукова новизна. Обґрунтовано, що методика громадянської освіти потребує створення у процесі викладання у вищій школі системи навчальних ситуацій, в яких на практиці апробуються засвоєні громадянські знання, уміння та цінності.

Висновки. 1. Громадянська освіта має спрямовуватися на модернізацію освітнього процесу закладів вищої освіти та внутрішніх позитивних змін у суспільстві в цілому. 2. Громадянська освіта виховує активного громадянина своєї держави, людину національно свідому, яка поєднує у собі здобутки національної і загальнолюдської культури. 3. Мета громадянської освіти в закладах вищої освіти – сформувати особистість, якій властиві демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю, готовністю до компетентної участі у житті суспільства. 4. Методика громадянської освіти потребує створення у процесі викладання у вищій школі системи навчальних ситуацій, в яких на практиці апробуються засвоєні громадянські знання, уміння та цінності. 5. Результатом громадянської освіти має бути реалізація здобувачами вищої освіти різних спеціальностей як бакалаврату, так й магістратури власної громадянської позиції через особисту участь у суспільній діяльності. 6. Стратегічним завданням громадянської освіти виступає формування у свідомості здобувачів вищої освіти різних спеціальностей ідей соціальної цінності права, активних правових установок та орієнтацій.

Downloads

Опубліковано

07.11.2024

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ