ЄВРОПЕЙСЬКІ ПРАКТИКИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЄВОГО БАЛАНСУ ТА БЛАГОПОЛУЧЧЯ ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242804Ключові слова:
освітній процес, європейські практики, м’які навички, підвищення кваліфікаціїАнотація
Мета статті – обґрунтувати розробку курсу підвищення кваліфікації педагогів з врахуванням європейських практик збереження життєвого балансу та благополуччя педагогів.
Методологія. Для досягнення поставленої мети нами було використано наступні методи дослідження: аналіз та узагальнення нормативних документів, які окреслюють особливості впровадження реформи освіти у напрямку підвищення кваліфікації педагогів; імперичні дослідження – проведено педагогічні спостереження за процесом підвищення кваліфікації у Яґеллонському та Варшавському університетах (Польща), Саксонського центру дидактики вищої школи (Німеччина), Інституті Орфа (університет Моцартеум) (Австрія), теоретичне моделювання (створення авторського курсу підвищення кваліфікації педагогів).
Наукова новизна дослідження полягає у розробці авторської програми курсу підвищення кваліфікації педагогів з врахуванням європейських практик збереження життєвого балансу та благополуччя педагогів. Запропонований методичний матеріал з його організації та проведення.
Висновки. Визначено, що педагоги під час підвищення кваліфікації потребують сучасних знань та інструментів викладання, оскільки саме вони передають знання, уміння і навички широкому загалу. Оновлюючи підходи, важливо орієнтуватися на досвід європейських країн, які мають значні досягнення у цій сфері. Розроблено авторський курс підвищення кваліфікації педагогів «Європейські практики збереження життєвого балансу та благополуччя педагогів», що включає в себе сучасні інноваційні практики та методи навчання педагогів формування їх життєздатності.