ВИВЧЕННЯ ТРАГЕДІЇ ГОЛОКОСТУ В ПЕНІТЕНЦІАРНІЙ АКАДЕМІЇ УКРАЇНИ ЯК ДОЛУЧЕННЯ ДО СПІЛЬНОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПАМ’ЯТІ

Автор(и)

  • Юлія Петровська Кандидат історичних наук, доцент, в. о. ректора, Пенітенціарна академія України https://orcid.org/0000-0002-9142-8541
  • Алла Попружна Кандидат історичних наук, доцент кафедри економіки та соціальних дисциплін, Пенітенціарна академія України https://orcid.org/0000-0002-5079-2865

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242812

Ключові слова:

Голокост, євреї, пам'ять, Пенітенціарна академія України

Анотація

Мета статті. Метою статті є актуалізація важливості виваженого й усвідомленого викладання історії Голокосту у закладах вищої освіти, що сприятиме збереженню пам’яті про долю українського єврейства, подолання імперських і радянських стереотипів, висвітлення актуальності продовження вивчення різних аспектів теми Голокосту у вищій школі як запоруки миру та демократії, аналіз досвіду вивчення цієї теми в Пенітенціарній академії України.

Сьогодні в умовах російсько-української війни увага до даної теми є край актуальною, адже необхідно постійно долати пропаганду, одним з наративів якої є те, що українці – це антисеміти і нацисти. Натомість українці сьогодні усвідомлюють, що трагедія Голокосту не є суто єврейською історією. Задекларовані та захищені законами права людини є необхідністю функціонування загальнолюдських цінностей, порушення яких може призвести до страшної трагедії цілого народу.

Методологія. Для реалізації мети були використані такі теоретичні методи як аналіз, синтез, узагальнення, а також принципи науковості, доступності та цілісності.

Наукова новизна. Полягає в узагальненні інформації про те коли, чому і як в українській освіті почали студіювати історію трагедії Голокосту, які зовнішньополітичні і внутрішньополітичні процеси на це вплинули, окресленні перспектив вивчення історії Голокосту в умовах російсько-української війни.

Також новизна полягає у презентації досвіду співпраці Пенітенціарної академії України з міжнародними організаціями, проєктної діяльності, залученню здобувачів вищої освіти до наукової та дослідницької роботи, практик впровадження здобутого досвіду викладання історії Голокосту під час занять з гуманітарних, соціальних, юридичних, філологічних дисциплін.

Висновок. Пенітенціарна академія України активно долучається до вивчення історії трагедії Голокосту та збереження пам’яті про неї. Заходи, проведені в академії актуалізують важливість пам’яті про значний соціально-економічний внесок і унікальні культурні впливи єврейського населення на соціокультурні середовища міста та регіону, наголошують на тому, що єврейська історія є частиною нашої спільної історії.

Downloads

Опубліковано

09.01.2025

Номер

Розділ

РОЗВИТОК ОСВІТИ В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНОГО ПОСТУПУ УКРАЇНИ