АНАЛІЗ МОЖЛИВОСТЕЙ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242909Ключові слова:
нейромережа, генеративний штучний інтелект, сервіс на основі ШІ, освітній процес, вчитель трудового навчання і технологійАнотація
У статті проаналізовано можливі варіанти застосування технологій штучного інтелекту задля підвищення ефективності педагогічної діяльності. Увагу зосереджено на специфіці роботи вчителя трудового навчання та технологій. Розглянуто, які є переваги і недоліки застосування інструментів ШІ в технологічній освіті. Здійснено аналіз можливостей технологій ШІ для планування й організації освітнього процесу, а також для створення різноманітних дидактичних матеріалів.
Метою статті є аналіз можливостей практичного застосування інструментів штучного інтелекту у професійній діяльності вчителя трудового навчання та технологій з метою підвищення ефективності планування й організації освітнього процесу та розробки дидактичних засобів.
Методологія дослідження: обумовлена процесом цифровізації освіти і ґрунтується на застосуванні діяльнісного, особистісного та інформаційного підходів. Під час дослідження використано такі загальнонаукові методи, як аналіз і систематизація наукових публікацій і педагогічного досвіду з теми дослідження, інтерпретація та узагальнення результатів.
Наукова новизна полягає у виявленні можливостей застосування сервісів на основі штучного інтелекту щодо підвищення ефективності педагогічної діяльності вчителя трудового навчання та технологій.
Висновки. Сучасні технології штучного інтелекту стрімко проникли в сферу освіти і спричинили значні зміни як в навчальній діяльності здобувачів, так і в роботі педагогів. Процес упровадження ШІ в освіту має свої позитивні та негативні сторони. Головною позитивною стороною є те, що вчитель отримує нові можливості, здобуває ефективного віртуального помічника, який здатен суттєво підвищити продуктивність його роботи. Сервіси на основі ШІ значно пришвидшують процес планування занять, розробки практичних завдань, створення різноманітного навчального контенту (презентацій, інструкцій, технологічних карт, зображень, робочих аркушів, скрайбінгу, історій тощо), складання контрольних матеріалів. Окрім того вони є потужним мотиваційним ресурсом для сучасних учнів, сприяють підвищенню емоційності навчального процесу та його гейміфікації.