МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН ТЕХНІЧНОГО СПРЯМУВАННЯ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Сергій Скрипко Старший викладач кафедри технологічної освіти та інформатики, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0005-1726-818X
  • Олександр Шульга Старший викладач кафедри технологічної освіти та інформатики, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2640-2740

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242910

Ключові слова:

змішане навчання, дистанційне навчання, методи навчання, проєкт

Анотація

У статті проаналізовано стан вищої освіти, яка стрімко прямує в напрямку змішаного навчання. Виявлено, що змішана модель навчання – це модель використання розподілених інформаційно-освітніх ресурсів в стаціонарному навчанні із застосуванням елементів дистанційного навчання. Досліджено можливості вивчення технічних предметів в умовах змішаного навчання. Особливу увагу приділено реалізації проектної методики на заняттях з курсу «Технологічний практикум». Розглядаючи переваги та ризики, з якими можна зіткнутися при змішаній формі навчаннями, ми розкрили потенціал проектної методики навчання при вивченні дисциплін технічного спрямування в умовах змішаного навчання та особливості виконання проектів на різних етапах проектування. Окреслено створення умов для ефективного проходження навчального процесу з використанням спеціалізованих програмних засобів для засвоєння теоретичних знань та практичних умінь.

Мета роботи – аналіз переваг та недоліків змішаної моделі навчання та можливості ефективного застосування її для вивчення предметів технічного спрямування.

Методологія. Систематизація та вивчення наукових публікацій, аналіз наукової та навчальної літератури, інтернет-джерел, розкриття основних дефініцій проблеми, що вивчається, узагальнення та висновки.

Наукова новизна. Полягає у винайденні протиріч, які утворилися на сучасному етапі існування освіти, що ускладнює комунікацію між ланками навчального процесу.

Висновки. Змішана форма навчання в сучасних реаліях може бути ефективною та нести в собі великий потенціал при вивченні навчальних курсів технічного спрямування, саме тому ми розглядаємо її, як модель для всебічного розвитку студентів, яка підвищує рівень самостійності, дозволяє закладати більше інформації в певні курси та розвивати здатність до самоосвіти.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ