ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІН ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242912Ключові слова:
навчальний процес, вчитель технологій, професійний стандартАнотація
У статті досліджується процес формування професійних компетентностей майбутніх учителів технологій відповідно до вимог Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти».
Мета дослідження – визначити можливості освітніх компонентів електротехнічного профілю у формуванні професійних компетентностей вчителя технологій відповідно до Професійного стандарту.
Методологія дослідження включає загальнотеоретичні методи: аналіз і синтез нормативної та педагогічної літератури з проблеми дослідження; порівняння, систематизація, узагальнення, інтерпретація наявних теоретичних підходів та емпіричних результатів; аналітична індукція як прийом для формування універсальних тверджень про суть та особливості організації занять з дисциплін електротехнічного профілю з метою формування професійно важливих компетентностей відповідно до нового Професійного стандарту.
Наукова новизна. Визначено (в першому наближенні) можливості формування професійних компетентностей у майбутніх учителів технологій на заняттях з дисциплін електротехнічного профілю відповідно до вимог Професійного стандарту.
Висновки. Провівши аналіз можливостей дисциплін електротехнічного профілю для формування компетентностей, знань, умінь та навичок, комунікації, які викладені у Професійному стандарті «Вчитель закладу загальної середньої освіти», можна стверджувати наступне: 1. Структура, зміст Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти» суттєво відрізняється від попереднього, що вимагає перегляду змісту освітніх компонентів спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) на відповідність вимогам професійного стандарту. 2. Реалізація змісту освітніх компонентів електротехнічного профілю створює основу для формування професійних компетентностей вчителя технологій відповідно до Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти». 3. Необхідно удосконалити існуючі та ввести нові методи роботи зі студентами на заняттях з дисциплін електротехнічного профілю з метою більш повного та ґрунтовного формування професійних компетентностей майбутніх учителів технологій. 4. При очній формі навчання сформувати професійно важливі знання, уміння та компетентності є більше можливостей, ніж при дистанційній. Відповідно, надзвичайно важливим є пошук нових методів організації занять з дисциплін електротехнічного профілю, які б у більшій мірі формували професійно важливі компетентності майбутніх учителів технологій відповідно до вимог Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти».