ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

  • Катерина Ярощук Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1935-5699
  • Ігор Неговський Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3847-5912

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242913

Ключові слова:

інтерактивні технології, транспортна галузь, освітній процес в ЗПТО, професійна підготовка, професійні навички

Анотація

У статті висвітлюється проблема використання інтерактивних технологій в системі професійно-технічної освіти, зокрема в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців транспортної галузі. Розкрито значущість інтерактивних технологій як потуж­ного джерела підвищення якості вивчення фахових дисциплін у ЗПТО завдяки яскравості, виразності та інформаційної цінності візуально-слухових образів, що відтворюють емо­ційне тло педагогічного процесу. Зазначено, що підвищення ефективності використання цих технологій в освітньому процесі ЗПТО є важливим завданням для педагогів в нинішній час.

Метою статті є теоретико-методологічне обґрунтування важливості викорис­тання інтерактивних технологій в освітньому процесі ЗПТО, а разом з тим якісної профе­сійної підготовки майбутніх висококваліфікованих фахівців транспортної галузі для їхньої подальшої професійної діяльності.

Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових методів, а саме: аналітичного, індуктивного, дедуктивного та зіставного з метою вивчення досвіду вітчизняних та зарубіжних науковців з обраної проблематики, а також визначення розробленості даної проблеми та перспектив її подальшого дослідження.

Наукова новизна полягає в аналізі та впровадженню конкретних інтерактивних технологій (наприклад, симулятори, віртуальна реальність, інтерактивні тренажери тощо), які раніше не використовувались або використовувались обмежено в транспортній галузі.

Висновки. Отже, використання інтерактивних технологій дозволяє адаптувати процес навчання в ЗПТО до сучасних вимог і викликів транспортної галузі, підвищує моти­вацію учнів та забезпечує гнучкість у процесі здобуття знань. Дослідження підтвердили, що учні, які проходять підготовку з використанням інтерактивних методів, демонструють кращі результати під час навчання та готовність до вирішення реальних професійних завдань. Таким чином, впровадження інтерактивних технологій є важливим напрямом розвитку професійно-технічної освіти, що сприятиме формуванню високо­кваліфікованих кадрів для транспортної галузі, готових до швидкої адаптації та вирішення актуальних завдань в умовах мінливих технологічних вимог.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ