ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242913Ключові слова:
інтерактивні технології, транспортна галузь, освітній процес в ЗПТО, професійна підготовка, професійні навичкиАнотація
У статті висвітлюється проблема використання інтерактивних технологій в системі професійно-технічної освіти, зокрема в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців транспортної галузі. Розкрито значущість інтерактивних технологій як потужного джерела підвищення якості вивчення фахових дисциплін у ЗПТО завдяки яскравості, виразності та інформаційної цінності візуально-слухових образів, що відтворюють емоційне тло педагогічного процесу. Зазначено, що підвищення ефективності використання цих технологій в освітньому процесі ЗПТО є важливим завданням для педагогів в нинішній час.
Метою статті є теоретико-методологічне обґрунтування важливості використання інтерактивних технологій в освітньому процесі ЗПТО, а разом з тим якісної професійної підготовки майбутніх висококваліфікованих фахівців транспортної галузі для їхньої подальшої професійної діяльності.
Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових методів, а саме: аналітичного, індуктивного, дедуктивного та зіставного з метою вивчення досвіду вітчизняних та зарубіжних науковців з обраної проблематики, а також визначення розробленості даної проблеми та перспектив її подальшого дослідження.
Наукова новизна полягає в аналізі та впровадженню конкретних інтерактивних технологій (наприклад, симулятори, віртуальна реальність, інтерактивні тренажери тощо), які раніше не використовувались або використовувались обмежено в транспортній галузі.
Висновки. Отже, використання інтерактивних технологій дозволяє адаптувати процес навчання в ЗПТО до сучасних вимог і викликів транспортної галузі, підвищує мотивацію учнів та забезпечує гнучкість у процесі здобуття знань. Дослідження підтвердили, що учні, які проходять підготовку з використанням інтерактивних методів, демонструють кращі результати під час навчання та готовність до вирішення реальних професійних завдань. Таким чином, впровадження інтерактивних технологій є важливим напрямом розвитку професійно-технічної освіти, що сприятиме формуванню висококваліфікованих кадрів для транспортної галузі, готових до швидкої адаптації та вирішення актуальних завдань в умовах мінливих технологічних вимог.