ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • Анатолій Брехунець Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки, Університет Григорія Сковороди в Переяславі https://orcid.org/0000-0002-7935-5300
  • Микола Пригодій Доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з наукової роботи Інституту професійної освіти НАПН України https://orcid.org/0000-0001-5351-0002

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242914

Ключові слова:

цифрові технології, майбутній учитель технологій, удосконалення цифрової підготовки, напрями та заходи цифровізації освітнього процесу, переваги та проблеми цифровізації освіти

Анотація

Цифрові технології постійно розвиваються, з’являються нові інструменти та платформи. Озброєння вчителів навичками навчання та адаптації до цих змін гарантує, що вони зможуть постійно вдосконалювати свої методи викладання. Володіння цифровими технологіями дозволяє вчителям бути обізнаними з новітніми освітніми практиками і ресурсами, що дозволяє створити більш динамічне та ефективне освітнє середовище.

Мета роботи – визначити напрями та їх зміст щодо вдосконалення процесу підготовки майбутніх учителів технологій до використання цифрових технологій у освітньому процесі.

Методологія: аналіз психолого-педагогічної літератури з проблем підготовки учителів до використання цифрових технологій у навчанні; вивчення досвіду вітчизняних та зарубіжних науковців з цієї проблеми; систематизація та узагальнення теоретичних знань з проблеми дослідження; проведення експертного оцінювання з метою визначення ефективних заходів підго­товки майбутніх учителів технологій до використання цифрових технологій у навчанні.

Наукова новизна, полягає в обґрунтуванні напрямків та відповідних заходів з вдоско­налення підготовки майбутніх учителів технологій до використання цифрових технологій.

Висновки. Напрямки вдосконалення підготовки майбутніх учителів технологій до використання цифрових технологій: методичне забезпечення; матеріально-технічне забез­печення; педагогічні кадри; науково-методична робота; міжнародне співробітництво. Визначені пріоритетні заходи ключовим з яких є розроблення та впровадження методичних рекомен­дацій щодо використання цифрових технологій у навчанні майбутніх учителів технологій; оснащення педагогічних закладів освіти сучасною комп’ютерною технікою та програмним забезпеченням; підготовка та перепідготовка викладачів педагогічних закладів освіти з питань використання цифрових технологій у навчанні.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА