ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНЖЕНЕРНОЇ ГРАФІКИ

Автор(и)

  • Андрій Коляда Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри лісового господарства та агротехнологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-7605-8100

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242917

Ключові слова:

графічна компетентність, нарисна геометрія, професійно - педагогічна підготовка

Анотація

Мета роботи полягає у висвітленні проблеми формування графічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання у процесі вивчення нарисної геометрії як розділу навчальної дисципліни «Інженерна та комп’ютерна графіка». Вирішення різних типів задач з нарисної геометрії розглядається як засіб формування окремих компонентів графічної компетентності студентів.

Методологія дослідження: загальнонаукові та конкретно-наукові методи: теоре­тичний аналіз, узагальнення та синтез наявних у науково-методичних джерелах трактувань поняття графічна компетентність випускника ЗВО; методичні підходи: концептуальний, трансдисциплінарний, ресурсний; принципи: сутнісного аналізу, систематичності, послідов­ності, а також авторські дослідження з врахуванням досвіду формування графічної компе­тентності майбутніх педагогів, які навчаються за спеціальністю «Професійна освіта».

Наукову новизну становить характеристика сутності й структури графічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання, а також розкриття можливостей формування окремих компонентів графічної компетентності студентів ЗВО в процесі вивчення нарисної геометрії. Методичні підходи, розкриті в процесі дослідження, можуть бути використані науково-педагогічними працівниками в процесі графічної підготовки студентів у закладах вищої освіти.

Висновки. Аналіз стану дослідженості проблеми формування графічної компетент­ності майбутніх педагогів професійного навчання дозволив визначити компоненти графічної компетентності студентів: когнітивний, особистісний, операційний, рефлексивний та розкрити їх взаємозв’язок. У процесі проведення дослідження встановлено, що формування окремих компонентів графічної компетентності при вивченні нарисної геометрії студентами професійно-педагогічних спеціальностей здійснюється при виконанні дій з постановки навчальних завдань та використанні методів графічного моделювання у процесі вирішення навчальних завдань. Створення ситуації, в якій студент зможе виконати ці дії комплексно, можливе у процесі організації його навчальної діяльності, спрямованої на вирішення навчальних інженерно-орієнтованих завдань.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА