ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНЖЕНЕРНОЇ ГРАФІКИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242917Ключові слова:
графічна компетентність, нарисна геометрія, професійно - педагогічна підготовкаАнотація
Мета роботи полягає у висвітленні проблеми формування графічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання у процесі вивчення нарисної геометрії як розділу навчальної дисципліни «Інженерна та комп’ютерна графіка». Вирішення різних типів задач з нарисної геометрії розглядається як засіб формування окремих компонентів графічної компетентності студентів.
Методологія дослідження: загальнонаукові та конкретно-наукові методи: теоретичний аналіз, узагальнення та синтез наявних у науково-методичних джерелах трактувань поняття графічна компетентність випускника ЗВО; методичні підходи: концептуальний, трансдисциплінарний, ресурсний; принципи: сутнісного аналізу, систематичності, послідовності, а також авторські дослідження з врахуванням досвіду формування графічної компетентності майбутніх педагогів, які навчаються за спеціальністю «Професійна освіта».
Наукову новизну становить характеристика сутності й структури графічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання, а також розкриття можливостей формування окремих компонентів графічної компетентності студентів ЗВО в процесі вивчення нарисної геометрії. Методичні підходи, розкриті в процесі дослідження, можуть бути використані науково-педагогічними працівниками в процесі графічної підготовки студентів у закладах вищої освіти.
Висновки. Аналіз стану дослідженості проблеми формування графічної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання дозволив визначити компоненти графічної компетентності студентів: когнітивний, особистісний, операційний, рефлексивний та розкрити їх взаємозв’язок. У процесі проведення дослідження встановлено, що формування окремих компонентів графічної компетентності при вивченні нарисної геометрії студентами професійно-педагогічних спеціальностей здійснюється при виконанні дій з постановки навчальних завдань та використанні методів графічного моделювання у процесі вирішення навчальних завдань. Створення ситуації, в якій студент зможе виконати ці дії комплексно, можливе у процесі організації його навчальної діяльності, спрямованої на вирішення навчальних інженерно-орієнтованих завдань.