ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ З ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ (ТРАНСПОРТ)
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242920Ключові слова:
професійна компетентність, підготовка бакалаврів, професійна освіта, методика професійного навчанняАнотація
У статті представлено підходи до підготовки бакалаврів з професійної освіти (Транспорт), які спрямовані на розвиток професійної компетентності; розкрито структуру професійної компетентності, яка включає в себе: фахові знання та технічну грамотність; педагогічні навички та методичні компетенції; практичні навички і майстерність; комунікаційні компетенції; особистісні якості та етичні цінності; інноваційні та цифрові компетенції. У статті підкреслено важливість комплексного підходу до формування професійної компетентності та розкрито основні напрями, а саме, застосування практико-орієнтованого навчання, інтерактивних методів та рефлексія у навчанні.
Мета статті – розкрити структуру та особливості формування професійної компетентності у підготовці студентів-бакалаврів, які навчаються за спеціальністю «Професійна освіта (Транспорт)».
Методологія. Методологія нашого дослідження ґрунтується на діяльнісному, компетентнісному та інтегративному підходах, які забезпечують комплексний підхід до формування професійної компетентності бакалаврів з професійної освіти (Транспорт) .
Наукова новизна полягає у комплексному підході до формування професійної компетентності бакалаврів з професійної освіти (Транспорт), в розробці інноваційних підходів, методик і технологій, які сприяють розвитку теоретичних та практичних умінь і навичок, а також особистісних якостей, необхідних для сучасних професійних вимог.
Висновки. Комплексний підхід до формування професійної компетентності бакалаврів з професійної освіти (Транспорт) полягає в одночасному використанні різних методів, форм і засобів навчання, що забезпечують гармонійний розвиток як професійних знань, так і педагогічних умінь. Такий підхід сприяє підготовці педагогів, здатних не тільки надавати теоретичні знання і практичні уміння та навички з теорії, будови, експлуатації, ремонту, обслуговування автомобіля, але й ефективно організовувати освітній процес, мотивувати учнів та адаптуватися до сучасних вимог ринку праці. Завдяки поєднанню теоретичної, практичної та педагогічної підготовки студенти здобувають знання, які не тільки глибоко охоплюють технічну складову, але й забезпечують здатність якісно передавати ці знання своїм учням.