ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ ДОДАТКІВ ТА ПЛАТФОРМ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Платонова Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної роботи та освітніх і педагогічних наук, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-4197-3290

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242923

Ключові слова:

освітній процес, дистанційне навчання, месенджери, Інтернет додатки та платформи

Анотація

У статті представлено аналіз Інтернет додатків та платформ, які застосовуються для організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти. Серед додатків та плат­форм, які використовуються, проведено аналіз Zoom, Google Meet, саме вони є двома популярними інструментами відеоконференцій, які надають користувачам можливість взаємодіяти в режимі реального часу з будь-якого місця. Розглянуто Telegram і Viber, як популярні месенд­жери, які надають зручний спосіб спілкування та обміну повідомленнями. У статті розгля­нуто веб-платформу Google Classroom, яка надає можливості спростити спільну роботу викладачів і студентів, забезпечити зручну комунікацію та спільний доступ до матеріалів. Проведено аналіз потужної платформи для управління освітнім процесом – Moodle.

Мета статті проаналізувати використання Інтернет додатків та платформ у освітньому процесі закладів вищої освіти та виявлення їх результативності.

Методологія. Методологічну основу використання Інтернет додатків та платформ, які застосовуються для організації освітнього процес у закладах вищої освіти зазначено у роботах: Т. Горобець, О. Скоробагатської та Н. Стаценко. Ними розглянуто особливості та проблеми диджиталізації вищої педагогічної освіти. В. Красноштан та М. Федоров дослідили підготовку майбутнього вчителя до використання комп’ютерної технології навчання та виділили головні напрямки використання комп’ютерних технологій у педагогіч­ному процесі вищої школи, а також визначили переваги організації самостійної роботи студентів з використанням інформаційних технологій. Л. Ткаченко та С. Хмельницька досліджували специфіку впровадження дистанційної форми навчання у вищій освіті, яка нерозривно пов’язана з комп’ютерними технологіями. Серед українських учених, які приді­ляли увагу застосуванню комп’ютерних технологій в умовах воєнного стану та розглядали способи покращення освітнього процесу в таких умовах, можна виділити О. Клименко, М. Левченко, С. Феденько та А. Форостян.

Наукова новизна полягає в аналізі впроваджуваних в освітній процес Інтернет додатків та платформ для підготовки студентів в умовах дистанційного навчання до професійної діяльності.

Висновки. Проаналізувавши характер та особливості використання Інтернет додатків та платформ у вищій школі, було виявлено, що їх застосування набуло особливої актуальності через пандемію COVID-19 та повномасштабне вторгнення Росії в Україну. Проте, варто зазначити, що Інтернет додатки та платформи вже раніше використо­вувалися у навчальних процесах у очному форматі. Застосування Інтернет додатків та платформ в освіті дозволяє забезпечити неперервність навчання, здійснювати дистанційне навчання та забезпечувати безпеку студентів та викладачів у складних умовах.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА