ЗАСОБИ ВПЛИВУ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Василь Гетта Кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри технологічної освіти та інформатики, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3057-9976

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242934

Ключові слова:

дистанційне навчання, засоби, знання, увага, пам’ять, саморегуляція, оцінка, батьки

Анотація

Дистанційне навчання стало важливим аспектом освітньої системи в зв’язку з пандемією COVID-19 та війною. Перехід до цієї форми навчання спричинив нові вимоги як до учнів, так і до батьків, роль яких у навчальному процесі значно зросла. У статті висвітлені результати дослідження засобів впливу на ефективність навчання школярів. З’ясовано, як дистанційне навчання впливає на чуттєве сприйняття, усвідомлення і запам’ятовування учнями навчального матеріалу, яку роль при цьому відіграє увага, пам’ять, саморегуляція, самоконтроль та як їх активізувати. Особлива увага приділена ролі батьків у дистан­ційному навчанні, викликам та шляхам підвищення ефективності їх впливу на результати навчання.

Метою статті є дослідження засобів підвищення ефективності навчання учнів у дистанційних умовах та способів їх реалізації.

Методологія дослідження. В основу дослідження покладена концепція дистанцій­ного навчання, висловлена в постановах Міністерства освіти і науки та постановах уряду про освіту. Для реалізації основних завдань дослідження на різних його етапах було використано комплекс теоретичних і емпіричних методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація; емпіричні – спостереження, бесіди, аналіз результатів діяльності учнів.

Наукова новизна полягає у з’ясуванні причин загальновизнаного зниження успішності учнів під час дистанційного навчання.

Висновки: у статті висвітлені результати дослідження засобів впливу на ефективність дистанційного навчання школярів. З’ясовано як дистанційне навчання впливає на чуттєве сприйняття, усвідомлення і запам’ятовування учнями навчального матеріалу, яку роль відіграє увага, пам’ять, саморегуляція, самоконтроль і оцінка навчальних досягнень учнів та як їх активізувати. Особливу увагу звертається на роль батьків у дистанційному навчанні та шляхи підвищення ефективності їх участі в його організації та контролі.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025