ВПЛИВ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НА БІОМЕХАНІЧНІ ПОКАЗНИКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ З ЕЛЕМЕНТАМИ ЄДИНОБОРСТВ (КІКБОКСИНГУ)
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242936Ключові слова:
методика, навчальний процес, фізичне виховання, кікбоксинг, саморегуляція, стресостійкість, учні, біомеханічні показники, здоров’яАнотація
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальній перевірці методики розвитку саморегуляції у старшокласників із використанням елементів єдиноборств у процесі фізичного виховання. Для оцінки ефективності цієї методики був застосований комп’ютерний стабілоаналізатор, який вимірював показники постуральної стійкості та координації рухів учнів. Результати дослідження засвідчили покращення біомеханічних параметрів, що підтверджує підвищення рівня саморегуляції та стресостійкості школярів.
Мета роботи ‒ теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка методики розвитку саморегуляції у старшокласників засобами єдиноборств у процесі фізичного виховання.
Методологія. У дослідженні поєднано теоретичні підходи та біомеханічні методи для оцінки впливу саморегуляції на координаційні здібності учнів у процесі фізичного виховання. Експериментальне навчання саморегуляції здійснюється через використання елементів єдиноборств, а для об'єктивної оцінки результатів застосовується комп'ютерний стабілоаналізатор «Стабілан-01-2». Це дозволяє вимірювати постуральну стійкість, координацію рухів та біомеханічні показники старшокласників, забезпечуючи комплексний підхід до аналізу ефективності методики.
Наукова новизна роботи полягає в розробці та експериментальній перевірці авторської методики розвитку саморегуляції старшокласників у процесі фізичного виховання з використанням елементів єдиноборств. Вперше доведено, що систематичне застосування елементів єдиноборств у фізичному вихованні сприяє підвищенню рівня саморегуляції та стресостійкості учнів, а також покращенню їхніх біомеханічних показників, зокрема постуральної стійкості, координації рухів і ефективності контролю тіла під час фізичних навантажень.
Висновки дослідження свідчать про те, що розроблена методика розвитку саморегуляції старшокласників із використанням елементів єдиноборств у процесі фізичного виховання є ефективною. Застосування елементів єдиноборств суттєво підвищує рівень саморегуляції, стресостійкості, постуральної стійкості та координаційних здібностей учнів. Отримані результати демонструють, що систематичне впровадження цієї методики покращує біомеханічні параметри рухів і сприяє загальному зміцненню психофізичного здоров'я старшокласників, що може бути корисним у навчально-виховному процесі сучасної школи.