СУСПІЛЬНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242938Ключові слова:
суспільно орієнтоване навчання, педагогічна освіта, соціальна відповідальність, громадянська активністьАнотація
Стаття присвячена аналізу інноваційної суспільно орієнтованої форми навчання. Зокрема у статті розкрито сутність поняття «суспільно орієнтоване навчання», проаналізовано переваги такого навчання в процесі фахової підготовки майбутнього педагога. Висвітлено особливості впровадження суспільно орієнтованого навчання в освітній процес підготовки майбутніх педагогів.
Метою статті є аналіз особливостей суспільно орієнтованого навчання як інноваційної форми фахової підготовки майбутніх педагогів.
Методологія. Під час дослідження використано загальнонаукові методи такі, як аналіз наукової літератури, інтернет-джерел, що висвітлюють концепцію суспільно орієнтованого навчання, його переваги; систематизація та узагальнення, які дозволили зробити висновки отриманих результатів.
Наукова новизна полягає в уточненні сутності поняття «суспільно орієнтоване навчання»; визначенні суспільно орієнтованого навчання як важливого інструменту для фахової підготовки майбутніх педагогів; обґрунтуванні необхідності впровадження суспільно орієнтованого навчання в педагогічну освіту. Також зазначено, що суспільно орієнтоване навчання – це інноваційна форма навчання, яка орієнтована на формування у майбутніх педагогів почуття відповідальності за свій внесок у розвиток суспільства.
Висновки. Суспільно орієнтоване навчання сприяє формуванню у майбутніх педагогів глибокого розуміння їхньої ролі в суспільстві та відповідальності за свої вчинки. Студенти вчаться розуміти соціальні проблеми. Суспільно орієнтоване навчання є важливим аспектом сучасної педагогічної освіти, оскільки сприяє формуванню свідомих та відповідальних громадян, здатних брати активну участь у вирішенні проблем суспільства, відповідати на виклики сьогодення. Успішне впровадження суспільно орієнтованого навчання є важливим кроком, що може значно підвищити якість педагогічної освіти та позитивно вплинути на суспільство. Отже, суспільно орієнтоване навчання надає можливість пов'язувати процес формування педагогічних компетентностей у студентів з елементами громадянського суспільства і, таким чином, сприяють розвитку навичок, пов'язаних із цінностями громадянського суспільства.