ОБҐРУНТУВАННЯ ЗМІСТУ ДИСЦИПЛІНИ «СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242939Ключові слова:
інформаційні технології, наукові дослідження, візуалізація даних, хмарні сервіси, доктор філософіїАнотація
Мета роботи – обґрунтування змісту дисципліни «Сучасні інформаційні технології у наукових дослідженнях» для підготовки докторів філософії, що має на меті формування у здобувачів необхідних навичок роботи з сучасними інформаційними технологіями у проведенні наукових досліджень, аналізі даних та ефективному представленні результатів.
Методологія. У дослідженні використані методи аналізу і систематизації наукових публікацій, педагогічного досвіду, а також спостереження за освітнім процесом. Це дало можливість визначити структуру та тематичне наповнення дисципліни, відповідно до потреб здобувачів наукового ступеня.
Наукова новизна. Запропоновано структуру дисципліни, що складається з семи основних тем, кожна з яких розвиває критично важливі компетенції для сучасного науковця. Тематика охоплює такі аспекти, як використання програмного забезпечення для роботи з текстом, аналіз та візуалізація даних, мультимедійні технології для презентації результатів, основи штучного інтелекту, хмарні сервіси та робота з інформаційними ресурсами Інтернету. Особливий акцент робиться на етичних питаннях застосування штучного інтелекту та використанні інноваційних інструментів у науковій діяльності.
Висновки. Дисципліна «Сучасні інформаційні технології у наукових дослідженнях» є важливим компонентом підготовки докторів філософії, який враховує сучасні тенденції наукової діяльності та швидкі зміни в інформаційному середовищі. Програма дисципліни сприяє розвитку у здобувачів навичок, що забезпечують їхню конкурентоспроможність та підвищують якість наукових досліджень. Інтеграція знань із сучасних інформаційних технологій дозволяє аспірантам опанувати інструменти, які підвищують ефективність обробки великих обсягів даних, а також сприяє їх інтеграції у світовий науковий простір. Запропонована структура дисципліни може стати основою для підготовки науковців, здатних адаптуватися до технологічних викликів та інновацій у своїй професійній діяльності, тим самим підвищуючи конкурентоспроможність української науки.