ІДЕЯ «ПРОСВІТНИЦЬКОГО РЕГЕНЕРАЦІОНІЗМУ» В ІСПАНСЬКОМУ ЧАСОПИСІ «СУЧАСНА ШКОЛА» (1899–1904 РОКИ)
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242941Ключові слова:
часопис «Сучасна школа», «просвітницький регенераціонізм», іспанські педагоги, педагогічні періодичні виданняАнотація
Часопис «Сучасна школа» був одним із провідних педагогічних періодичних видань в Іспанії у 1891–1934 роках. Наприкінці 1890-х – на початку 1900-х років він став справжнім провісником ідеї «просвітницького регенераціонізму».
Мета роботи передбачає вивчення контенту іспанського часопису «Сучасна школа» та аналіз відображення ідеї «просвітницького регенераціонізму» в публікаціях іспанських педагогів 1899–1904 років.
Методологія. У ході дослідження змісту іспанського часопису «Сучасна школа», який видавався на межі ХІХ – ХХ століть, використовувалися загальнонаукові методологічні підходи – системний, структурно-функціональний, проблемний, а також конкретно-наукові підходи: парадигмально-педагогічний, порівняльно-педагогічний, проблемно-історичний, герменевтичний. Основними методами дослідження були педагогіко-ретроспективний, порівняльно-зіставний, метод герменевтики.
Наукова новизна. У статті показано, що ідея «просвітницького регенераціонізму» була ключовою в іспанському часописі «Сучасна школа» у 1899–1904 роках.
Висновки. Одне з провідних педагогічних періодичних видань у Королівстві Іспанія – журнал «Сучасна школа» – наприкінці 1890-х – на початку 1900-х років стало захисником та поширювачем ідеї «просвітницького регенераціонізму». Іспанські педагоги доводили, що, передусім розвиваючи освітню сферу в країні, розбудовуючи систему національної освіти, долаючи масову неграмотність населення, держава зможе стати на шлях відродження, оновлення та піднесення.