ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Алла Пригодій Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-1166-6153
  • Катерина Горчинська Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-8180-6166

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242926

Ключові слова:

проєктна діяльність, проєкт, майбутній учитель технологій

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «проєктна діяльність». Охарактеризовано основні теоретичні й прикладні аспекти підготовки майбутніх учителів технологій до організації проєктного навчання учнів закладів загальної середньої освіти. Для підготовки майбутнього вчителів технологій до педагогічної діяльності необхідна побудова системи навчання, яка орієнтована на становлення готовності до використання проєктної  діяльності.

Мета статті – вивчення проблеми підготовки майбутніх учителів технологій до організації проєктної діяльності учнів в закладах загальної середньої освіти.

Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було застосовано такі методи дослідження: аналіз та синтез педагогічної й психологічної літератури з теми дослідження, спостереження за навчальним процесом студентів, а також інтерпретація та узагальнення отриманих результатів.

Наукова новизна полягає в уточненні сутності поняття «проєктна діяльність» та визначенні основних аспектів підготовки майбутніх учителів технологій до організації проєктної діяльності учнів в закладах загальної середньої освіти.

Висновки. Проєктна діяльність в освітньому процесі є самостійною, високо мотивованою, дослідницькою та пізнавально-трудовою діяльністю, спрямованою на створення навчального проєкту під керівництвом педагога.

Проєктна діяльність у підготовці майбутніх учителів технологій сприяє підвищенню рівня професійного саморозвитку, вдосконаленню професійної майстерності та творчих здібностей, а також зміцненню їх особистісної цінності та значущості у професійній сфері. Така діяльність допомагає працювати з великими обсягами інформації, розвиває критичне мислення, формує навички нестандартного розв'язання завдань, а також удосконалює психофізичні якості, необхідні для професійної підготовки. Вона сприяє розвитку професійної готовності, підтримує професійний саморозвиток, формує креативне мислення та сприяє становленню майбутніх фахівців як компетентних професіоналів.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА