ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ У КОНТЕКСТІ ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Тетяна Стеченко Кандидат педагогічних наук, доцент, декан філологічного факультету, доцент кафедри іноземної філології та освітніх технологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-5672-3457
  • Олена Тютюнник Кандидат філософських наук, доцент, в.о. завідувача кафедри іноземної філології та освітніх технологій, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1233-3577

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242931

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, майбутні учителі - філологи, наукова діяльність, цілі сталого розвитку, якісна освіта

Анотація

Мета статті – схарактеризувати особливості організації наукової діяльності майбутніх учителів-філологів у контексті досягнення глобальних цілей сталого розвитку (на прикладі філологічного факультету Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка).

Методологія. Для об’єктивного й системного висвітлення досліджуваної проблеми було застосовано кілька методів: аналіз законодавчої бази й наукової літератури з проблем досягнення цілей сталого розвитку й організації наукової діяльності студентів; порівняльно-зіставний – для окреслення наукових позицій різних вчених щодо порушеної проблеми; синтезу, систематизації та узагальнення – для формулювання висновків і рекомендацій щодо ефективної організації наукової діяльності майбутніх учителів-філологів у контексті реалізації цілей сталого розвитку; спостереження за освітнім процесом у закладах вищої освіти для з’ясування специфіки організації наукової діяльності студентів-філологів.

Здійснюване наукове дослідження ґрунтується на положеннях таких методологічних підходів: аксіологічного для ефективного досягнення глобальних цілей сталого розвитку й формування ціннісно-світоглядної сфери майбутніх учителів-філологів у процесі наукової діяльності; особистісно орієнтованого, що передбачав урахування особливостей кожного здобувача вищої освіти в процесі наукової діяльності; компетентнісного для врахування компетентностей, зафіксованих в освітньо-професійній програмі підготовки майбутніх учителів-філологів на відповідному освітньому ступені.

Наукова новизна. У статті окреслено особливості організації наукової діяльності майбутніх учителів-філологів у процесі їхньої професійної підготовки в закладі вищої освіти в контексті досягнення цілей сталого розвитку.

Висновки. Обґрунтовано, що організація наукової діяльності майбутніх учителів-філологів у контексті їхньої професійної підготовки має спрямовуватися на досягнення глобальних цілей сталого розвитку. Особливого значення вона набуває для реалізації цілі четвертої «Якісна освіта», що передбачає розвиток партнерських зв'язків між школами, університетами та іншими освітніми установами різних регіонів світу; планування та проведення інформаційної кампанії на підтримку якісної освіти; тематичне дослідження системи освіти та проблем доступу до неї в окремих регіонах чи країнах; планування та реалізацію проєктів з освіти на користь сталого розвитку на рівні факультету, університету чи населеного пункту; проведення заходів, присвячених популяризації науково-дослідної діяльності студентів – майбутніх учителів-філологів.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА