ЦИФРОВІЗАЦІЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.242935Ключові слова:
дистанційна освіта, цифрові технології, методи навчання, відеоконференція, цифровізаціяАнотація
Вимушене використання дистанційного навчання у закладах освіти призводить до збільшення використання комп’ютерної техніки для налагодження двосторонньої взаємодії між учасниками освітнього процесу. Проведення навчальних занять здійснюється або частково, або повністю у віртуальному просторі відеоконференцій та на платформі електронних курсів. Це створює потребу перегляду традиційних методів навчання і їх трансформації до нових умов цифрового освітнього простору. У статті описано і обґрунтовано перелік дидактичних методів, які потребують оптимізації. Розкрито зміст цифровізації кожного методу навчання та описано методику їх застосування для підвищення ефективності проведення усіх етапів уроку у віртуальному просторі відеоконференції.
Мета статті – розкрити особливості використання цифрових технологій на уроках та модернізації традиційних методів навчання в умовах дистанційного навчання.
Завдання статті: 1) уточнити перелік дидактичних методів, які доцільно трансформувати; 2) визначити умови використання цифрових технологій на різних етапах уроку; 3) описати методику застосування методів навчання у віртуальному просторі відеоконференції.
Використані методи дослідження. Для розв’язання визначених завдань у роботі застосовувалися такі методи дослідження: пошук, теоретичний аналіз та систематизація наукових праць та педагогічного досвіду з проблеми дослідження; інтерпретація та узагальнення результатів досліджень науковців; розроблення методичних рекомендацій.
Наукова новизна. Уточнено поняття «цифровізація методу навчання». Запропоновано нові цифрові інструменти для трансформації традиційних методів навчання до умов відеоконференції та дистанційної взаємодії між учасниками освітнього процесу.
Висновки. В умовах проведення навчальних занять за допомогою сервісів відеоконференцій, цифровізація методів навчання не є покращенням ефективності їх впливів на рівень досягнення учнями результатів навчання, що визначені навчальною програмою. Це необхідність оптимізації традиційних методів навчання до нових умов цифрового освітнього середовища відеоконференції. Доцільно впроваджувати під час дистанційного уроку нові методичні підходи проведення: опитування, показу наочності, організації спільної та індивідуальної творчої графічної роботи, пошуку нових розв’язків проблеми проєкту, проведення дискусії.