ЦИФРОВІЗАЦІЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Григорій Джевага Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-6853-885X
  • Кирило Яковлев Аспірант кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0000-9205-5276
  • Віктор Філіпович Аспірант кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0005-1417-3193

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.242935

Ключові слова:

дистанційна освіта, цифрові технології, методи навчання, відеоконференція, цифровізація

Анотація

Вимушене використання дистанційного навчання у закладах освіти призводить до збільшення використання комп’ютерної техніки для налагодження двосторонньої взаємодії між учасниками освітнього процесу. Проведення навчальних занять здійснюється або частково, або повністю у віртуальному просторі відеоконференцій та на платформі електронних курсів. Це створює потребу перегляду традиційних методів навчання і їх трансформації до нових умов цифрового освітнього простору. У статті описано і обґрунтовано перелік дидактичних методів, які потребують оптимізації. Розкрито зміст цифровізації кожного методу навчання та описано методику їх застосування для підвищення ефективності проведення усіх етапів уроку у віртуальному просторі відеоконференції.

Мета статті – розкрити особливості використання цифрових технологій на уроках та модернізації традиційних методів навчання в умовах дистанційного навчання.

Завдання статті: 1) уточнити перелік дидактичних методів, які доцільно трансфор­мувати; 2) визначити умови використання цифрових технологій на різних етапах уроку; 3) описати методику застосування методів навчання у віртуальному просторі відеоконференції.

Використані методи дослідження. Для розв’язання визначених завдань у роботі застосовувалися такі методи дослідження: пошук, теоретичний аналіз та систематизація наукових праць та педагогічного досвіду з проблеми дослідження; інтерпретація та узагальнення результатів досліджень науковців; розроблення методичних рекомендацій.

Наукова новизна. Уточнено поняття «цифровізація методу навчання». Запропо­новано нові цифрові інструменти для трансформації традиційних методів навчання до умов відеоконференції та дистанційної взаємодії між учасниками освітнього процесу.

Висновки. В умовах проведення навчальних занять за допомогою сервісів відеоконфе­ренцій, цифровізація методів навчання не є покращенням ефективності їх впливів на рівень досягнення учнями результатів навчання, що визначені навчальною програмою. Це необхід­ність оптимізації традиційних методів навчання до нових умов цифрового освітнього середовища відеоконференції. Доцільно впроваджувати під час дистанційного уроку нові методичні підходи проведення: опитування, показу наочності, організації спільної та індивідуальної творчої графічної роботи, пошуку нових розв’язків проблеми проєкту, проведення дискусії.

Downloads

Опубліковано

18.02.2025