УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ВОЛЕЙБОЛІСТІВ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, Дійсний член (академік) НАПН України https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Микола Дейкун Кандидат медичних наук, професор, професор кафедри біології, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0008-1359-537X
  • Галина Куртова Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-6939-631X
  • Володимир Філіпов Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спорту, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253112

Ключові слова:

волейбол, гравці, початкова підготовка

Анотація

В статті представлено результати дослідження з розробки та впровадження методики розвитку рухових якостей дітей 10-12 років під час занять волейболом на етапі початкової підготовки.

Мета роботи – удосконалення навчально-тренувального процесу волейболістів на етапі початкової підготовки.

Для досягнення поставленої мети передбачається вирішити такі завдання: 1. Визна­чити особливості організації та проведення навчально-тренувального процесу з волейболу на етапі початкової підготовки. 2. Дослідити рівень технічної та рухливої підготовленості дітей експериментальної та контрольної групи. 3. Розробити та експериментально перевірити ефективність застосування методики розвитку рухових якостей дітей
10-12 років під час занять волейболом на етапі початкової підготовки.

Методологія Дослідження проводилось у 2023-2024 роках у Національному універ­ситеті «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка на кафедрі спорту та на базі Чернігів­ської обласної комплексної дитячо-юнацької спортивної школи. У дослідженні брали участь 28 дітей, які протягом одного навчального року займалися волейболом 3 рази на тиждень по дві години. У навчально-тренувальних процес було впроваджено методику розвитку рухових якостей під час занять волейболом. Діти експериментальної групи займалися за розроб­леною нами методикою розвитку рухових якостей з урахуванням результатів попереднього тестування та з використанням сенсорного обладнання, а діти в контрольній групі тренувалися за загальноприйнятою методикою.

Наукова новизна удосконалено методику розвитку рухових якостей волейболістів 10-12 років на етапі початкової підготовки.

Висновки Доведено ефективність впровадження експериментальної методики у навчально-тренувальний процес волейболістів. Отримано значне підвищення рівня розвитку рухових якостей за всіма контрольними тестами у учнів експериментальної групи.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ