ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ РОЗВИТКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253115Ключові слова:
швидкісно - силові якості, старшокласники, фізичне виховання, методики тренувань, здоров’я, рухова активність, рухова підготовкаАнотація
Стаття присвячена дослідженню теоретичних підходів до розвитку швидкісно-силових якостей учнів старших класів. Розглянуто сучасні методики фізичного виховання, спрямовані на вдосконалення фізичної підготовленості школярів. Проведено аналіз впливу рухової активності на здоров’я, адаптацію до фізичних навантажень та психологічний стан учнів. Окреслено перспективи вдосконалення навчальних програм з фізичного виховання з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей старшокласників.
Мета роботи полягає у визначенні актуальних тренувальних стратегій, їхнього вплив на загальну фізичну форму та здатність організму адаптуватися до інтенсивних навантажень.
Методологію дослідження складають загальнонаукові та спеціальні методи, спрямовані на вивчення теоретичних підходів до розвитку швидкісно-силових якостей учнів старших класів. У статті використано комплексний підхід, що включає аналіз наукової літератури, систематизацію даних, порівняльний аналіз та узагальнення результатів досліджень.
Наукова новизна статті полягає в комплексному підході до розвитку швидкісно-силових якостей старшокласників, який враховує вікові, статеві та індивідуальні особливості, а також сучасні виклики, такі як зниження рівня здоров’я молоді. Запропоновано методики, що поєднують фізичний розвиток із психоемоційним станом учнів, зниженням стресу та формуванням морально-вольових якостей.
Висновки. Результати дослідження свідчать, що розвиток швидкісно-силових якостей у старшокласників є ключовим елементом фізичного виховання, який позитивно впливає на здоров’я, фізичну підготовленість та психоемоційний стан учнів. Використання адаптованих методик, що враховують вікові, статеві та індивідуальні особливості, дозволяє ефективно розвивати силу, швидкість, координацію та формувати впевненість у собі.