ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ РОЗВИТКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ

Автор(и)

  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, Заслужений діяч науки і техніки України, професор, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Станіслав Шмельов Аспірант, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0009-0006-5016-7556

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253115

Ключові слова:

швидкісно - силові якості, старшокласники, фізичне виховання, методики тренувань, здоров’я, рухова активність, рухова підготовка

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретичних підходів до розвитку швидкісно-силових якостей учнів старших класів. Розглянуто сучасні методики фізичного виховання, спрямовані на вдосконалення фізичної підготовленості школярів. Проведено аналіз впливу рухової активності на здоров’я, адаптацію до фізичних навантажень та психологічний стан учнів. Окреслено перспективи вдосконалення навчальних програм з фізичного виховання з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей старшокласників.

Мета роботи полягає у визначенні актуальних тренувальних стратегій, їхнього вплив на загальну фізичну форму та здатність організму адаптуватися до інтенсивних навантажень.

Методологію дослідження складають загальнонаукові та спеціальні методи, спрямовані на вивчення теоретичних підходів до розвитку швидкісно-силових якостей учнів старших класів. У статті використано комплексний підхід, що включає аналіз наукової літера­тури, систематизацію даних, порівняльний аналіз та узагальнення результатів досліджень.

Наукова новизна статті полягає в комплексному підході до розвитку швидкісно-силових якостей старшокласників, який враховує вікові, статеві та індивідуальні особли­вості, а також сучасні виклики, такі як зниження рівня здоров’я молоді. Запропоновано методики, що поєднують фізичний розвиток із психоемоційним станом учнів, зниженням стресу та формуванням морально-вольових якостей.

Висновки. Результати дослідження свідчать, що розвиток швидкісно-силових якостей у старшокласників є ключовим елементом фізичного виховання, який позитивно впливає на здоров’я, фізичну підготовленість та психоемоційний стан учнів. Використання адаптованих методик, що враховують вікові, статеві та індивідуальні особливості, дозво­ляє ефективно розвивати силу, швидкість, координацію та формувати впевненість у собі.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ