ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ЯК АКТУАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • Олексій Безнощенко Аспірант кафедри педагогіки і методики викладання історії та суспільних дисциплін, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка https://orcid.org/0009-0000-6047-3641

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253131

Ключові слова:

професійні якості, освіта, підготовка управлінців, освітні технології, навчання

Анотація

 У статті розглядається проблема формування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти як актуальне завдання сучасної педагогічної теорії та практики.

Мета роботи полягає у визначенні ключових компонентів компетентнісної моделі менеджера освіти, аналізі ефективності застосування інноваційних освітніх технологій і практико‑орієнтованих форм навчання та розробці рекомендацій щодо удосконалення навчальних програм і методичного забезпечення. У дослідженні застосовано комплексний підхід, що поєднує методи теоретичного аналізу, порівняльного дослідження, а також аналіз практичного досвіду провідних українських дослідників.

Методологія базується на принципах компетентнісного підходу, концепціях активного навчання та безперервної освіти. Зокрема, використано кейс‑метод, ділові ігри, симуляційні тренінги, а також методи анкетування та експертного оцінювання для виявлення рівня сформованості управлінських навичок у студентів.

У процесі дослідження було виявлено, що понад 60 % педагогічних факультетів впровадили курси з проєктного менеджменту, однак лише 40 % студентів мали можливість брати участь у реальних стажуваннях за фахом. Було також з’ясовано, що близько 45 % програм містять симуляційні тренінги, але лише третина з них забезпечує глибоке занурення у складні управлінські ситуації.

Наукова новизна роботи полягає в інтеграції сучасних технологій дистанційного навчання та антикризового менеджменту в єдину модель професійної підготовки менеджера освіти, а також у розробці критеріїв і індикаторів оцінювання рівня сформованості компетентностей.

За результатами аналізу сучасного стану підготовки менеджерів освіти в україн­ських ЗВО виявлено основні проблеми: невідповідність змісту програм реальним вик­ли­кам, недостатнє фінансування інноваційних ініціатив, обмежена участь практиків‑управлінців у навчальному процесі та низька інтеграція міждисциплінарних проєктів.

Висновки дослідження підтверджують, що системне поєднання теоретичних засад, інноваційних технологій і практико‑орієнтованих форм навчання створює ефективну основу для формування професійних якостей майбутніх менеджерів освіти. Запропоновані підходи сприятимуть підвищенню якості управління освітніми закладами, забезпеченню сталого роз­витку освітньої системи та посиленню довіри суспільства до професії менеджера освіти.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ