ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ СПОРТИВНИХ СВЯТ І ВИДОВИЩ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253153Ключові слова:
майбутній вчитель фізичної культури, педагогічна майстерність, свята, видовищаАнотація
У статті досліджено сучасні підходи до формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури. Питання оволодіння здобувачами освіти знаннями з фізичної культури та формування пріоритетів здоров’я повинні займати важливе місце в системі вищих ціннісних орієнтацій людей різних соціальних і вікових груп, і на цій основі важливим у даному контексті є поліпшення фізичного стану. Необхідно зазначити, що умови сьогодення потребують від освітян якісної професійної підготовленості складовою якої є педагогічна майстерність. Якісне набуття професійних компетентностей здобувачами вищої освіти закладає підвалини для формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя фізичної культури. Для визначення сформованості педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури автор статті визначив наступні критерії: мотиваційно-ціннісний, організаційно діяльнісний, рефлексивно-перцептивний, змістовий. Доведено, що важливою складовою формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури є педагогічна практика, яка нерозривна від теоретичних знань і самостійної діяльності в освітніх закладах, де здійснюється підготовка майбутніх учителів. Процес організації і проведення спортивних свят і видовищ сприяв формуванню у майбутніх учителів фізичної культури розуміння педагогічної професії як певної місії, яка спрямована вирішувати освітні, виховні і оздоровчі завдання на освітній ниві.
Мета статті полягає у визначенні змісту формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури засобами спортивних свят і видовищ.
Методологією дослідження є систематизація та вивчення наукових публікацій, аналіз наукової та навчально-методичної літератури, Інтернет-джерел, розкриття основних визначень досліджуваної проблеми, узагальнення та висновки.
Наукова новизна полягає у визначенні дієвого впливу процесу організації і проведення спортивних свят і видовищ на формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури, що сприяє формуванню професійних компетентностей кваліфікованих фахівців освітньої галузі.
Висновки. Автор статті приходить до висновку, що педагогічна майстерність це прояв високих результатів педагогічної діяльності, здатність до усвідомлення й актуалізації власного творчого потенціалу та ефективних способів побудови педагогічних процесів. Саме спортивні свята і видовища формують у майбутніх учителів фізичної культури дидактичні та академічні здібності, перцептивну компетентність, мовні та організаторські здібності, спрямовувати увагу на кілька видів діяльності одночасно, комунікативні навички. Високий рівень педагогічної майстерності набутий під час навчання в закладі вищої освіти разом з розвиненими компонентами та характеристиками особистості формує нову «якість» у подальшій педагогічній роботі.