ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Микола Носко Доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, радник ректора Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Дмитро Дорошенко Аспірант, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3094-1798
  • Юлія Носко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної та початкової освіти, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1077-8206

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253142

Ключові слова:

особистісно - орієнтований підхід, педагог, здобувач освіти, освітній процес, суб’єктність

Анотація

Динамічний розвиток вітчизняної освіти, вимагає від педагога, неперервного здобуття нових знань, навичок, підвищення компетентності, впровадженням нових техно­логій. Одним із наслідків цього процесу є впровадження в освітній процес особистісно-орієнтованого підходу. В навчанні здобувачів освіти у ЗВО, указаний підхід визначається цілісністю процесу становлення індивідуальності, розвитком фізичних та розумових здіб­нос­тей, моральним якостей. Особистісно-орієнтоване навчання організовується на основі врахування індивідуальних можливостей і потреб здобувача освіти, ставлення до нього як до суб’єкта освітнього процесу. Це спеціально організований педагогічний процес який є цілеспрямованим, планомірним, безперервним. Загальна мета навчального процесу полягає у становленні творчої активної і самостійної особистості, у прагненні до самовдосконалення і саморозвитку. Отже, формування особистості стає пріоритетною метою підготовки фахівця.

Метою статті є розгляд особистісно-орієнтованого підходу в освітньому процесі закладу вищої освіти, у контексті фізичного виховання майбутніх вчителів.

Методологічною основою статті є філософські, психологічні, педагогічні теорії та положення, які розкривають концептуальні підходи щодо досліджуваної проблематики.

Наукова новизна полягає у тому, що у статті розглянуто сутність особистісно-орієнтованого підходу в освітньому процесі закладу вищої освіти, у контексті фізичного виховання майбутніх вчителів.

Висновки. Особистісно-орієнтований підхід визначається цілісністю процесу станов­­лення індивідуальності, розвитком фізичних та розумових здібностей, моральним якостей здобувача освіти. За використання особистісно-орієнтованого підходу у фізичному вихованні студентів ЗВО, увага акцентується на становленні цілісної особистості, гуманізації її потенціалу, розвитку суб’єктності, здатності до самовизначення. Завдання викладача полягає у формуванні особистості студента через співпрацю, засвоєння ціннос­тей фізичної культури, самостійність, активність, творчий підхід, збагачення суб’єктного досвіду самовдосконалення.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ