ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

Автор(и)

  • Олександр Свєртнєв Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка https://orcid.org/0000-0002-9175-091X
  • Сергій Хлібкевич Доктор філософії, асистент кафедри теорії й методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка https://orcid.org/0000-0002-0866-6021
  • Андрій Кравченко Кандидат педагогічних наук, заступник начальника кафедри загальновійськових дисциплін, Військово-юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253147

Ключові слова:

професійна підготовка фахівців фізичної культури і спорту, практико - орієнтоване навчання, професійно - практична підготовка

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблемі реалізації практико-орієнтованого підходу в системі професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в закладах вищої освіти. Однією з форм організації освітнього процесу у закладах вищої освіти, що максимально сприяє розвитку особистості та готовності до професійної діяль­ності здобувачів, є практична підготовка, оскільки інтегрально з теоретичною, створює підґрунтя для професійного розвитку. Основним засобом реалізації практико-орієнтованого підходу є набуття здобувачами вищої освіти досвіду роботи в реальних умовах діяльності фізкультурно-спортивної організації. На практико-орієнтованому підході ґрунтується й реалізація освітньо-професійних програм за спеціальністю А7 Фізична культура і спорт. Процес упровадження практико-орієнтованого підходу в закладах вищої освіти передбачає створення учасниками освітнього процесу середовища, в якому здобувачі мають можли­вість виявити та реалізувати свої здібності й інтерес до пізнання, зробити його усвідом­леною потребою в саморозвитку, професійній та соціальній адаптації.

Мета статті: обґрунтувати специфіку реалізації практико-орієнтованого підходу в системі професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту.

Методологія. Аналіз та узагальнення спеціальної літератури та інтернет-джерел, досвіду реалізації освітньо-професійних програм за спеціальністю А7 «Фізична культура і спорт», зокрема програм навчальних і виробничих практик.

Наукова новизна полягає у визначенні та уточненні поняття «практико-орієнтований підхід»; обґрунтуванні шляхів реалізації практико-орієнтованого навчання під час навчальних та виробничих практик у процесі підготовки фахівців фізичної культури і спорту.

Висновки. Автори статті приходить до висновку, що процес упровадження практико-орієнтованого підходу в закладах вищої освіти передбачає створення учасниками освітнього процесу середовища, в якому здобувачі мають можливість виявити та реалізувати свої здібності й інтерес до пізнання, зробити його усвідомленою потребою в саморозвитку, професійній та соціальній адаптації. Саме прагнення знайти оптимальний баланс між академічною та прагматичною складовими професійної підготовки, реалізову­ється у залученні здобувачів до створення практико-орієнтованих проєктів, які є результа­том як індивідуальної, так і колективної діяльності за чітко визначеними правилами.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ