ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253147Ключові слова:
професійна підготовка фахівців фізичної культури і спорту, практико - орієнтоване навчання, професійно - практична підготовкаАнотація
Стаття присвячена дослідженню проблемі реалізації практико-орієнтованого підходу в системі професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в закладах вищої освіти. Однією з форм організації освітнього процесу у закладах вищої освіти, що максимально сприяє розвитку особистості та готовності до професійної діяльності здобувачів, є практична підготовка, оскільки інтегрально з теоретичною, створює підґрунтя для професійного розвитку. Основним засобом реалізації практико-орієнтованого підходу є набуття здобувачами вищої освіти досвіду роботи в реальних умовах діяльності фізкультурно-спортивної організації. На практико-орієнтованому підході ґрунтується й реалізація освітньо-професійних програм за спеціальністю А7 Фізична культура і спорт. Процес упровадження практико-орієнтованого підходу в закладах вищої освіти передбачає створення учасниками освітнього процесу середовища, в якому здобувачі мають можливість виявити та реалізувати свої здібності й інтерес до пізнання, зробити його усвідомленою потребою в саморозвитку, професійній та соціальній адаптації.
Мета статті: обґрунтувати специфіку реалізації практико-орієнтованого підходу в системі професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту.
Методологія. Аналіз та узагальнення спеціальної літератури та інтернет-джерел, досвіду реалізації освітньо-професійних програм за спеціальністю А7 «Фізична культура і спорт», зокрема програм навчальних і виробничих практик.
Наукова новизна полягає у визначенні та уточненні поняття «практико-орієнтований підхід»; обґрунтуванні шляхів реалізації практико-орієнтованого навчання під час навчальних та виробничих практик у процесі підготовки фахівців фізичної культури і спорту.
Висновки. Автори статті приходить до висновку, що процес упровадження практико-орієнтованого підходу в закладах вищої освіти передбачає створення учасниками освітнього процесу середовища, в якому здобувачі мають можливість виявити та реалізувати свої здібності й інтерес до пізнання, зробити його усвідомленою потребою в саморозвитку, професійній та соціальній адаптації. Саме прагнення знайти оптимальний баланс між академічною та прагматичною складовими професійної підготовки, реалізовується у залученні здобувачів до створення практико-орієнтованих проєктів, які є результатом як індивідуальної, так і колективної діяльності за чітко визначеними правилами.