АНАЛІЗ РУХІВ, ЯК ЧИННИК МОНІТОРИНГУ В НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ ФІЗИЧНИМ ВПРАВАМ

Автор(и)

  • Вікторія Спузяк Старший викладач кафедри теорії, методики і практики фізичного виховання, Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-6705-7197
  • Наталія Калашник Старший викладач кафедри фізичної підготовки, Навчально-науковий інститут цивільного захисту Національного університету цивільного захисту України https://orcid.org/0000-0003-0083-8703
  • Дарія Шаріпова Заступник начальника кафедри фізичної підготовки, Навчально-науковий інститут цивільного захисту Національного університету цивільного захисту України https://orcid.org/0000-0001-9926-6041
  • Іван Кофанов Аспірант кафедри футболу та хокею, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0009-0002-4484-7417
  • Андрій Єфременко Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри легкої атлетики, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0003-0924-0281

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253123

Ключові слова:

кінематичний аналіз, ІКТ, фізичне виховання, електронне навчання, мобільні технології

Анотація

Фізичне виховання студентів не лишається осторонь впровадження інновацій. Поряд з вдосконаленням педагогічних впливів спостерігається використання різних мобільних технологій. Одним з важливих питань залишається якість навчання студентів, яка може бути покращення за допомогою поглиблення знань щодо ефективної рухової діяльності. Для цього виглядає раціональним використання мобільних технологій для аналізу рухів.

Мета дослідження. Сформувати уявлення про можливість використання засобів аналізу рухів у навчанні студентів фізичним вправам.

Методологічною основою є використання теоретичних методів педагогічного дослід­ження. Було проведено аналіз особливостей навчання студентів раціональному, економічному та ефективному виконанню фізичних вправ циклічного та ациклічного характеру. За допомогою моделювання структури процесу впровадження аналізу рухів у процес фізичного виховання досліджено алгоритм використання мобільних технологій у навчанні студентів.

Наукова новизна дослідження полягає у тому, що впровадження мобільних техно­логій для оцінювання якості рухової діяльності студентів у фізичному вихованні є потенційно ефективним способом його модернізації. Визначено, що аналіз рухів може висту­пати в якості складової навчання в фізичному вихованні студентів, яка знаходить відобра­ження в теоретичному та практичному навчанні новим і вдосконаленні / корекції вивчених вправ. Переваги застосування аналізу рухів в фізичному вихованні студентів полягають у поглибленні розуміння вправ фізичної культури та спорту, які вивчаються, а також підвищенні залученості до навчальної діяльності.

Висновки. Впровадження аналізу рухів у структуру курсів з фізичного виховання студентів дозволяє поглибити зв’язок між теорією та практикою в процесі навчання. Мобільні технології виступають доступною основою для організації аналізу рухів в фізичному вихованні студентів. Подальші дослідження будуть спрямовані на відбір та адаптацію мобільних додатків для фіксування, відтворення та проведення якісного аналізу рухів виконання студентами фізичних вправ у процесі навчання.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОНСТРУКТОРСЬКІ РОЗРОБКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ТА СПОРТІ