РОЛЬ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОНІТОРИНГУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253127Ключові слова:
контроль, освіта, технології, мобільне навчання, фізичне вихованняАнотація
Фізичне виховання студентської молоді має на меті формування здоров’язбережувальної компетентності та забезпечення належного рівня рухової активності. Однак сучасні тенденції, зокрема поширення дистанційного навчання, знижують рівень контрольованої фізичної активності, що ускладнює моніторинг її ефективності. Традиційні методи оцінки фізичної активності студентів мають низку обмежень, зокрема труднощі з вимірюванням та контролем самостійних занять. Це зумовлює потребу в інноваційних підходах до оцінки та корекції фізичної активності студентів у процесі навчання.
Мета дослідження. Визначення ролі цифрових технологій у моніторингу фізичної активності студентів.
Методологічною основою Дослідження базується на комплексному підході до аналізу проблеми моніторингу фізичної активності студентів. Використано структурно-функціональний аналіз, що дозволяє розглядати фізичну активність як багатокомпонентну систему. Методологічною основою також є концепції цифровізації освітнього процесу, моніторингу рухової активності та технологізації навчання з фізичного виховання в вищій школі.
Наукова новизна. Визначено структуру фізичної активності студентів з урахуванням її нормативної та позанормативної складових. Запропоновано модель моніторингу фізичної активності студентів із використанням цифрових технологій, що передбачає алгоритм її впровадження в навчальний процес. Виявлено ключові групи цифрових інструментів (носимі пристрої, мобільні технології, засоби віртуальної реальності) та охарактеризовано їхні переваги й обмеження. Запропоновано механізм організації зворотного зв’язку для забезпечення ефективного контролю фізичної активності студентів.
Висновки. Застосування цифрових технологій у моніторингу фізичної активності студентів дозволяє підвищити об’єктивність оцінки рухової активності, забезпечити оперативний зворотний зв’язок та розширити можливості контролю в умовах дистанційного та змішаного навчання. Найбільш доступним та гнучким рішенням є мобільні технології, які дозволяють здійснювати автоматизований облік параметрів фізичної активності. Впровадження цифрового моніторингу сприяє ефективному управлінню фізичним вихованням, адаптації навчальних програм до потреб студентів і розвитку здоров’язбережувальної компетентності.