РОЛЬ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОНІТОРИНГУ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Вячеслав Шутєєв Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент (завідувач кафедри фізичного виховання та здоров’я), Харківський національний медичний університет https://orcid.org/0000-0001-6514-0053
  • Юрій Петренко Старший викладач кафедри фізичного виховання, Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-8169-8807
  • Сергій Лебедєв Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри футболу та хокею, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0002-8452-8800
  • Святослав Коваль Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри футболу та хокею, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0001-7140-6276
  • Андрій Єфременко Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент кафедри легкої атлетики, Харківська державна академія фізичної культури https://orcid.org/0000-0003-0924-0281

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253127

Ключові слова:

контроль, освіта, технології, мобільне навчання, фізичне виховання

Анотація

Фізичне виховання студентської молоді має на меті формування здоров’язбережу­вальної компетентності та забезпечення належного рівня рухової активності. Однак сучасні тенденції, зокрема поширення дистанційного навчання, знижують рівень контро­льо­ваної фізичної активності, що ускладнює моніторинг її ефективності. Традиційні методи оцінки фізичної активності студентів мають низку обмежень, зокрема труднощі з вимірюванням та контролем самостійних занять. Це зумовлює потребу в інноваційних підходах до оцінки та корекції фізичної активності студентів у процесі навчання.

Мета дослідження. Визначення ролі цифрових технологій у моніторингу фізичної активності студентів.

Методологічною основою Дослідження базується на комплексному підході до аналізу проблеми моніторингу фізичної активності студентів. Використано структурно-функціо­нальний аналіз, що дозволяє розглядати фізичну активність як багатокомпонентну систему. Методологічною основою також є концепції цифровізації освітнього процесу, моніторингу рухової активності та технологізації навчання з фізичного виховання в вищій школі.

Наукова новизна. Визначено структуру фізичної активності студентів з урахуванням її нормативної та позанормативної складових. Запропоновано модель моніторингу фізичної активності студентів із використанням цифрових технологій, що передбачає алгоритм її впровадження в навчальний процес. Виявлено ключові групи цифрових інструментів (носимі пристрої, мобільні технології, засоби віртуальної реальності) та охарактеризовано їхні переваги й обмеження. Запропоновано механізм організації зворотного зв’язку для забезпечення ефективного контролю фізичної активності студентів.

Висновки. Застосування цифрових технологій у моніторингу фізичної активності сту­дентів дозволяє підвищити об’єктивність оцінки рухової активності, забезпечити оперативний зворотний зв’язок та розширити можливості контролю в умовах дистанційного та змішаного навчання. Найбільш доступним та гнучким рішенням є мобільні технології, які дозволяють здійс­нювати автоматизований облік параметрів фізичної активності. Впро­вадження цифрового моніторингу сприяє ефективному управлінню фізичним вихованням, адаптації навчальних програм до потреб студентів і розвитку здоров’язбережувальної компетентності.

Downloads

Опубліковано

24.07.2025

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА КОНСТРУКТОРСЬКІ РОЗРОБКИ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ТА СПОРТІ