ТЕХНОЛОГІЇ ВІДКРИТОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253309Ключові слова:
майбутні економісти, самоосвітня компетентність, відкрите інформаційне освітнє середовище, цифрові технології, освітня екосистема, педагогічна підтримкаАнотація
Статтю присвячено огляду проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх економістів у відкритому інформаційному освітньому середовищі.
Метою статті є теоретичне обґрунтування та визначення основних технологій організації відкритого інформаційного освітнього середовища як екосистеми, що функціонує з метою формування самоосвітньої компетентності майбутніх економістів.
Методологія. У дослідженні застосовано методи семантичного, змістового й категоріального аналізу ключових понять відкритого інформаційного освітнього середовища й самоосвітньої компетентності здобувачів освіти; узагальнення та систематизації сучасного педагогічного досвіду впровадження відкритих освітніх ресурсів і цифрових сервісів у підготовці майбутніх економістів; моделювання структури та основних компонентів освітньої екосистеми. Методологічною основою дослідження є системний, діяльнісний та екосистемний підходи до організації професійної підготовки майбутніх економістів.
Наукова новизна полягає у концептуалізації змісту відкритого інформаційного освітнього середовища як освітньої екосистеми, що функціонує на засадах відкритості, взаємодії, гнучкої адаптації до запитів учасників освітнього процесу, сталого розвитку, цілісності й системності, надлишковості освітнього контенту, самоорганізації, і здатної забезпечити комплексний розвиток компонентів самоосвітньої компетентності студентів (мотиваційно-ціннісного, знаннєвого, діяльнісного і рефлексивного). Визначено структуру такої екосистеми (суб’єкти, інформаційні ресурси, цифрові сервіси й інструменти, комунікаційні платформи, освітні події та активності), окреслено основні цифрові сервіси, інструменти та освітні практики, що сприяють формуванню самоосвітньої компетентності студентів.
Висновки. Функціонування відкритого інформаційного освітнього середовища як екосистеми створює сприятливі умови для цілеспрямованого розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх економістів, сприяє їхній готовності до безперервного професійного саморозвитку та ефективної діяльності в умовах цифрової трансформації економіки та освіти.