ТЕХНОЛОГІЇ ВІДКРИТОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ

Автор(и)

  • Ярослав Півень Здобувач ступеня доктора філософії, ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» https://orcid.org/0000-0001-6153-2172

DOI:

https://doi.org/10.58407/visnik.253309

Ключові слова:

майбутні економісти, самоосвітня компетентність, відкрите інформаційне освітнє середовище, цифрові технології, освітня екосистема, педагогічна підтримка

Анотація

Статтю присвячено огляду проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх економістів у відкритому інформаційному освітньому середовищі.

Метою статті є теоретичне обґрунтування та визначення основних технологій організації відкритого інформаційного освітнього середовища як екосистеми, що функ­ціонує з метою формування самоосвітньої компетентності майбутніх економістів.

Методологія. У дослідженні застосовано методи семантичного, змістового й кате­горіального аналізу ключових понять відкритого інформаційного освітнього середовища й самоосвітньої компетентності здобувачів освіти; узагальнення та систематизації сучасного педагогічного досвіду впровадження відкритих освітніх ресурсів і цифрових сервісів у підготовці майбутніх економістів; моделювання структури та основних компо­нентів освітньої екосистеми. Методологічною основою дослідження є системний, діяльніс­ний та екосистемний підходи до організації професійної підготовки майбутніх економістів.

Наукова новизна полягає у концептуалізації змісту відкритого інформаційного освітнього середовища як освітньої екосистеми, що функціонує на засадах відкритості, взаємодії, гнучкої адаптації до запитів учасників освітнього процесу, сталого розвитку, цілісності й системності, надлишковості освітнього контенту, самоорганізації, і здатної забезпечити комплексний розвиток компонентів самоосвітньої компетентності студентів (мотиваційно-ціннісного, знаннєвого, діяльнісного і рефлексивного). Визначено структуру такої екосистеми (суб’єкти, інформаційні ресурси, цифрові сервіси й інструменти, комунікаційні платформи, освітні події та активності), окреслено основні цифрові сервіси, інструменти та освітні практики, що сприяють формуванню самоосвітньої компетент­ності студентів.

Висновки. Функціонування відкритого інформаційного освітнього середовища як екосистеми створює сприятливі умови для цілеспрямованого розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх економістів, сприяє їхній готовності до безперервного професійного саморозвитку та ефективної діяльності в умовах цифрової трансформації економіки та освіти.

Downloads

Опубліковано

17.09.2025

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІКИ В УКРАЇНІ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ ВИМІРИ