МУЗЕЙНА ПЕДАГОГІКА ЯК ЗАСІБ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.58407/visnik.253336Ключові слова:
музейна педагогіка, патріотичне виховання, засіб виховання, діти, молодьАнотація
Мета статті – визначити потенціал музейної педагогіки як засобу патріотичного виховання дітей і молоді.
Методологія дослідження. Проблема патріотичного виховання дітей і молоді засобами музейної педагогіки знаходиться в двох дослідницьких площинах: патріотичне виховання та музейна педагогіка. Методологічними орієнтирами дослідження є принципи мультикультурності, антропоцентризму, дитиноцентризму, системності та об’єктивності. Для написання статті використовувалися загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Це дозволило комплексно дослідити окреслену проблему.
Наукова новизна. У статті здійснено теоретичне узагальнення характеристики музейної педагогіки як засобу патріотичного виховання дітей і молоді.
Висновки. Отже, музейна педагогіка як усталений, але водночас інноваційний засіб впливу на дітей і молодь має значний потенціал патріотичного виховання. Він реалізовується через певні напрями, зміст і форми музейної роботи з дітьми та молоддю. Музейна педагогіка сприяє вирішенню завдань патріотичного виховання, оскільки музеї, особливо шкільні, сприяють формуванню національної свідомості, любові до Батьківщини та поваги до історичної спадщини. Вони дають можливість «поринути» в минуле, дізнатися про героїчні сторінки історії, видатних особистостей, культурні надбання, народні звичаї та традиції. У контексті патріотичного виховання важливим є те, що музейна педагогіка виконує функцію зв’язку історії та сучасності. Музеї допомагають зрозуміти, як минуле впливає на сучасність та які уроки ми можемо винести з історії для побудови кращого майбутнього. Враховуючи сучасні виклики, музейна педагогіка відіграє важливу роль у формуванні патріотизму, особливо у дітей і молоді, які стають майбутнім України. Вона допомагає протистояти впливу негативних інформаційних впливів та формувати свідомих громадян, які люблять свою країну та готові її захищати.
Перспективними для подальших досліджень є як питання використання засобів музейної педагогіки в освітньому процесі, так і різні аспекти надзвичайно актуальної проблеми патріотичного виховання дітей і молоді.