ПРОБЛЕМА ОБ’ЄКТИВНОГО ОЦІНЮВАННЯ В ПРОЦЕСІ ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Світлана Владиславівна Грищенко Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи та освітніх і педагогічних наук, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0002-7981-3578
  • Ірина Вячеславівна Бужина Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри сімейної і соціальної педагогіки і психології, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» (Одеса, Україна) https://orcid.org/0000-0002-7455-2794
  • Інна Євгенівна Шапаренко Кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри медико-біологічних дисциплін і фізичного виховання, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка (Полтава, Україна) https://orcid.org/0000-0002-0960-8894

Ключові слова:

здоров’язбережувальні технології, здобувачі вищої освіти, оцінювання, вища школа, академічна доброчесність

Анотація

Постановка проблеми. Підвищення якості оцінювання результатів навчання у вищій школі та більш активного впровадження академічної доброчесності в процесі використання здоров’язбережувальних технологій у вишах як з боку викладачів, так і з боку здобувачів вищої освіти різних спеціальностей набуває актуальності.
Метою пропонованої розвідки є аналіз проблеми об’єктивного оцінювання та академічної доброчесності в процесі використання здоров’язбережувальних технологій в закладах вищої освіти.
Методологія дослідження базується на загальних принципах філософії, базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення процесу академічної доброчесності та використання здоров’язбережувальних технологій у закладах вищої освіти України.
Об’єкт дослідження: освітній процес у закладах вищої освіти України.
Наукова новизна. Обґрунтовано, що об’єктивне оцінювання є важливою складовою академічної доброчесності в процесі використання здоров’язбережувальних технологій у закладах вищої освіти України.
Висновки. 1. Визначення місця й ролі здоров’язбережувальних технологій у освітньому процесі закладів вищої освіти. 2. Сприяння обізнаності здобувачів освіти закладів вищої освіти щодо академічної доброчесності та академічної культури. 3. Реалізація принципів академічно чесного оцінювання. 4. Під час проведення пропонованої розвідки та за результатами анкетування здобувачів вищої освіти щодо використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі трьох закладів вищої освіти (в анкетуванні брали участь 112 здобувачів вищої освіти різних спеціальностей) був повністю підтверджений той факт, що оцінювання знань і практичних навичок у процесі використання здоров’язбережувальних технологій для здобувачів вищої освіти наразі залишається значущим компонентом системи освіти. 5. Система оцінювання – складова академічної культури.

Посилання

Zhamardij, V. O. (2021). Teoretyko-metodychni zasady zastosuvannja fitnes-tekhnologhij n azanjattjakh z fizychnogho vykhovannja studentiv zakladiv vyshhoji osvity: [Theoretical and methodological principles of application of fitness technologies in classes on physical education of students of higher education institutions]: dysertacija doktora pedaghoghichnykh nauk zi specialjnosti [dissertation of the doctor of pedagogica lsciences on a specialty] 13.00.02. Chernihiv, Ukraine.

Zamrozevych-Shadrina, S. R., Viktorova, L. V., Jefimov, D. V. (2022). Problema zdorov'jazberezhennja zdobuvachiv vyshhoji osvity v umovakh dystancijnogho navchannja. [The problem of healthcare for graduates in distance learning]. Innovacijna pedaghoghika – Innovative pedagogy. № 43. Tom. 1, 105–109.

Zdorov’jazberezhuvaljni tekhnologhiji v osvitnjomuseredovyshhi: [Health technologies in the educational environment] kolektyvna monoghrafija. [collective monograph]. (2019) / za zaghaljnoju redakcijeju L. M. Rybalko. Ternopil, Ukraine: Osadca V.M.

Karlova, T. Je., Ghryshyna, O. S. (2022). Ocinjuvannja rezuljtativ navchannja u vymiri akademichnoji dobrochesnosti. [Evaluating learning outcome sinterms of academic integrity]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka – Bulletin of Luhansk National University named after Taras Shevchenko. № 1 (349). Chastyna І, 20–31.

Polozhennja pro akademichnu dobrochesnistj zdobuvachiv osvity v Nacionaljnomu universyteti «Chernighivsjkyj Koleghium» imeni T.Gh. Shevchenka» [Regulations on the academic integrity of students at the T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium»] (2019). Retrieved from: https://drive.google.com/ file/d/1kpvtbTTnlgy2Tz29iNvgwlMe84tMAkRg/view (data zvernennja 08.05.2022).

Nosko, M. O., Ghryshhenko, S. V., Nosko, Ju. M. (2013). Formuvannja zdorovogho sposobu zhyttja: [Formation of a healthy lifestyle]: navchaljnyj posibnyk [tutorial]. Kyiv, Ukraine: «MP Lesja».

Pro osvitu: [Abouteducation] Zakon Ukrajiny: [Law of Ukraine]:proekt [project] vid 30.03.2016. Verkhovna Rada Ukrajiny: [Verkhovna Rada of Ukraine]: oficijnyjveb-portal – official webportal. Kyjiv,1994–2016. Retrieved from: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=58639 (data zvernennja 08.05.2022).

Seljmensjka, Z. M., Komar, S. M. (2018). Pytannja akademichnoji dobrochesnosti u vyshhij shkoli. Issues of academic integrity in higher education. Akademichna dobrochesnistj: vyklyky suchasnosti – Academic Integrity: The Challenges of the Present. Zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv naukovogho stazhuvannja dlja osvitjan (Respublika Poljshha, Varshava, 1–13.10.2018). – Collection of scientific essays of participants of scientific internship for educators, Varshava, 54–58.

Slobodianiuk, O. M., & Zaliubivska, O. B. (2020). Ob’iektyvne otsiniuvannia ya kfaktor pidtrymky akademichnoi dobrochesnosti v zakladakh vyshchoi osvity (na prykladi VNTU) [Objective assessment as a factor in supporting academic integrity in higher education institutions (on the example of VNTU)]. Znannia. Osvita. Osvichenist – Knowledge. Education. Education. Vinnytsia, Ukraine: VNTU. Retrieved from: https: //conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2020/paper/view/.

Tur, O. M. (2012). Vprovadzhennja zdorov'jazberezhnykh tekhnologhij v orghanizaciju navchaljnogho procesu starshoklasnykiv. [Introduction of health-saving technologies in the organization of the educational process of high school students]. Visnyk ChNPU imeni T. H. Shevchenka – Bulletin T.H. Shevchenko ChNPU. Vyp. 96, Chernihiv, Ukraine: ChNPU, 219–222. (Serija: Pedaghoghichni nauky).

Fomenko, N. V. (2007). Rekreacijni resursy ta kurortologhija: [Recreational resources and balneology]: pidruchnyk dlja studentiv VNZ. [textbook for students]. Kyiv, Ukraine: Centr navchaljnoji literatury.

Holden Olivia L., Norris Meghan E., Kuhlmeier Valerie A. Academic Integrityin Online Assessment: A Research Review. Frontiersin Education. 2021. V. 6, pp. 1–13. DOI: http://doi.org/10.3389/feduc.2021. 639814 (date of reference 05.05.2022).

Downloads

Опубліковано

13.01.2023