МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ СОЦІАЛЬНОЇ РЕІНТЕГРАЦІЇ ВЕТЕРАНІВ ГІБРИДНОЇ ВІЙНИ

Автор(и)

  • Тетяна Іванівна Коленіченко Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної роботи, Національний університет «Чернігівська політехніка» (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0003-0357-7457

Ключові слова:

методологія, підходи, соціальна реінтеграція, ветеран, гібридна війна

Анотація

Мета статті. Полягає в обґрунтуванні та визначенні принципів соціальної реінтеграції ветеранів гібридної війни як складових методологічного інструментарію.
Методологія. Базується на принципах комплексності (динаміка всіх структурних компонентів процесу соціальної реінтеграції); історизму (дослідження поняття соціальної реінтеграції в історичній ретроспекції); ієрархічності (розподіл відповідальності між всіма учасниками процесу соціальної реінтеграції з метою вироблення ефективних напрямів роботи з ветеранами); системності (розгляд соціальної реінтеграції як системи, яка містить у собі взаємопов’язані структурні елементи, що впливають на функціонування всієї системи). Виявлення методологічних принципів соціальної реінтеграції є інструментом, за допомогою якого відбувається пошук інноваційних знань соціальної реінтеграції ветеранів гібридної війни.
Наукова новизна. Комплексне дослідження методологічних принципів соціальної реінтеграції ветеранів гібридної війни сприятиме виявленню інноваційних підходів та напрямів роботи з ветеранами гібридної війни в аспекті їх соціальної реінтеграції.
Висновки. Розглянуті нами методологічні принципи (комплексності, історизму, ієрархічності, системності, ідеалізації, абстрагування, неабсолютності, раціонального підходу, творчого підходу, емпіричного підходу, актуалізації тощо) є основою для дослідження процесу соціальної реінтеграції ветеранів гібридної війни. На основі цих принципів ми процес соціальної реінтеграції розглядаємо комплексно як систему, в якій функціонують усі компоненти і які обумовлюють ефективність функціонування даної системи.
Виявлені методологічні принципи є основою обґрунтування концептуальних ідей та розроблення теоретичних положень процесу соціальної реінтеграції ветеранів гібридної війни.

Посилання

Adler, A. B., Zamorski, M., Britt, T. W. The psychology of transition: Adapting to home after deployment (2011). Deployment Psychology: Evidence-based Strategies to Promote Mental Health in the Military. Castro. Washington. DC: American Psychological Association. P. 153–174.

Ahern J., Worthen M., Masters J., Lippman S. A., Ozer E. J., Moos R. (2015) The Challenges of Afghanistan and Iraq veterans’ Transition from Military to Civilian Life and Approaches to Reconnection. PloS ONE. 10(7). Retrieved from: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0128599

Carl Castro, Sanela Dursun (2019) Military Veteran Reintegration. 1 st Edition. Approach, Management, and Assessment of Military Veterans Transitioning to Civilian Life. Academik Press. 20 th August. 270 p.

Corbey D. (1995) Dialectical functionalism: stagnation as a booster of European integration. International organization. Vol. 49. №2. P. 253–284.

Haspeslagh, P. C., Jemison, D. B. (1991). Managing Acquisitions: Creating Value through Corporate Renewal. The Academy of Management. New York: Free Press. Vol. 18, No. 2 (Apr., 1993). Р. 370–374. Retrieved

from: https://www.jstor.org/stable/258765?origin=crossref

Jacob P., J. Toscano (1964) The Integration of political Communities. J.B. Lippincott Company, Philadelphia

& New York. 314 p. Retrieved from: file:///C:/Users/User/Downloads/EfthymiosCostopoulosPhDThesis.pdf

Puranam, P., Singh, H., Zollo, M. (2003). A Bird in the Hand or Two in the Bush. Integration Tradeoffs in Technology-grafting Acquisitions. European Management Journal. 21(2). 179 p.

Robertson, H. (2013) Income and support during transition from a military to civilian career. J. Employ. Couns. 50, P. 26–33. doi: 10.1002/j.2161-1920.2013.00022.x

Rosenau, J. N. (1980) The Scientific Study of Foreign Policy. London. P. 19–31.

Schiavone, V., Gentry, D. (2014) Veteran-students in transition at a Midwestern University. J. Contin. Higher Educ. P. 29–38. doi: 10.1080/07377363.2014.872007

Smith, R. T., True G. (2014) Warring identities: identity conflict and the mental distress of American veterans of the wars in Iraq and Afghanistan. Soc Ment Health. 4(2): 147–161. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/2156869313512212.

Williams R., Allen-Collinson J., Hockey J., Evans A. (2018) You’re just chopped off at the end: retired servicemen’s identity work struggles in the military to civilian transition. Sociаl Res Online. 23(4). P. 812–829. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/ 1360780418787209

Afanasev, V. H. (1981) Obshchestvo, systemnost, poznanye y upravlenye [Society, system, knowledge and management]. Moskow, USSR: Polytyzdat.

Bekh, I. D. (2005) Pryntsypy innovatsiinoi osvity [Principles of innovative education]. Osvita i upravlinnia. Education and management. Vol. 8.

Dabahian, A.V. (2000). Teory y modely эkonomycheskykh y sotsyalno-polytycheskykh voyn [Theories and models of economic and socio-political wars]. Kharkov, Ukraine: Yntekhprom.

Deliia, Yu.V. (2012). Metodolohiia ta pryntsypy doslidzhennia problem pravotvorchosti subiektiv mistsevoho samovriaduvannia v Ukraini [Methodology and principles for pursuing the problems of lawmaking subjects of self-regulation in Ukraine]. Derzhava i pravo – State and law. 2012. Issue. 56, 158–163.

Savelchuk, I. B, Seiko, N. A, Andriichuk, N. M. (2020). Vplyv sotsialnoho partnerstva na innovatsiinyi rozvytok osvitnoho seredovyshcha universytetu: model QUADRUPLE HELIX [The influence of social partnership on the innovative development of the educational environment of the university: a model QUADRUPLE HELIX]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Powiązane artykuły – Pedagogical education: theory and practice. Powiązane artykuły. Issue 29, 72–81.

Meskon Maikl, Maikl Albert, Khedoury Franklyn (2008). Osnovi menedzhmenta [Fundamentals of management]. Moscow, Russia: Vyliams.

Pavlenko, Yu. V. (2002). Ystoryia myrovoi tsyvylyzatsyy [History of world civilization]. Kyiv, Ukraine.

Revko, A. M. (2019). Metodolohichni pryntsypy ta kryterii strukturnoho analizu sotsialnoi infrastruktury rehioniv Ukrainy. [Methodological principles and criteria of structural analysis of the social infrastructure of the regions of Ukraine]. Ekonomika. Rehionalna ekonomika. Biznes inform – Economy. Regional economy. Business information. Issue 1, 164–169.

Slovnyk ukrainskoi movy. Akademichnyi tlumachnyi slovnyk (1970–1980). [Dictionary of the Ukrainian language. Academic explanatory dictionary (1970–1980) in 11 vol.]. (1976). Vol. 7.

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary] (2002) / za red. V.I. Shynkaruka. Kyiv, Ukraine: Abrys.

Khonin, V. M. (2016). Metodolohichni pryntsypy teorii mizhnarodnykh vidnosyn. stattia persha [Methodological principles of the theory of international relations. First article]. Actual problems of international relations. Release 127 (part І), 104–115.

Downloads

Опубліковано

16.01.2023