БІОМЕХАНІКА РУХІВ ТІЛА ПОЧАТКІВЦІВ ПІД ЧАС ПЕРЕДАЧІ М’ЯЧА КЛЮЧКОЮ У ФЛОРБОЛІ

Автор(и)

  •  Л. М. Максименко Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (Суми, Україна) https://orcid.org/0000-0002-8481-6925
  • І. М. Кравченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (Суми, Україна) https://orcid.org/0000-0003-4715-4130
  • В. В. Гладов Старший викладач Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (Суми, Україна) https://orcid.org/0000-0003-1567-2785

Ключові слова:

флорбол, передача, біомеханічний аналіз, кінематика рухів

Анотація

У статті здійснено біомеханічний аналіз кінематики рухів під час гри у флорбол серед початківців із метою вивчення їхньої рухової діяльності. Встановлено закономірності взаємозв’язків та системотвірних елементів рухів. Представлено біомеханічний аналіз техніки передачі м’яча ключкою під час гри у флорбол. Кінематику рухової діяльності було поділено на структурні складові, які досліджувались диференційовано. Детально розглянуто кожну фазу технічного прийому гри. Виявлено найбільш суттєві механізми виконання передачі м’яча ключкою.

Мета – обґрунтувати педагогічні аспекти біомеханіки передачі м’яча ключкою під час гри початківців у флорбол.

Методологія наукового дослідження передбачала теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел і досвіду передової практики фізичного виховання; спостереження.

Наукова новизна – обґрунтувати біомеханіку рухів тіла початківців під час передачі м’яча ключкою у флорболі.

Висновки. Базовими елементами техніки управління ключками та м’ячем у флорболі є: ведіння, передача, прийом і зупинка, кидок, удар. При навчанні базовим елементам техніки управління ключками та м’ячем цілеспрямовано використовувати таку принципову схему вивчення елементів техніки: 1) ведення; 2) кидок; 3) передача; 4) прийом і зупинка; 5) удар. На нашу думку, застосування методики початкового навчання базовим елементам техніки управління ключками та м’ячем, заснованої на принципах програмованого навчання з урахуванням біомеханічних особливостей даних елементів та розроблених педагогічних моделей елементів підвищує якість освоєння програмного матеріалу для початківців.

Біографія автора

 Л. М. Максименко, Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, старший викладач, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (Суми, Україна)

 

 

 

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

БІОМЕХАНІЧНІ, ПЕДАГОГІЧНІ, МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ